جمعه 10 فروردین 1403
خانهخبراجتماعی و شهریگران ترین کشورهای دنیا برای زندگی

گران ترین کشورهای دنیا برای زندگی

شاخص هزینه زندگی ، یکی از شاخص های مهم  اقتصادی است و نشان می‌دهد که برای داشتن یک  زندگی  متوسط و راحت در هر کشوری به طور متوسط باید چه مقدار هزینه کرد.

به گزارش رتبه‌آنلاین به نقل از مرکز مطالعات اقتصادی امریکا، متوسط قیمت کالاهای مورد نیاز برای زندگی در کشورهای مختلف مورد مطالعه قرار گرفته است و بر مبنای این اطلاعات ، شاخص هزینه زندگی برابر با ۱۰۰ معرفی شده است . نکته دیگر این که شاخص هزینه زندگی در کشور چک برابر با ۱۰۰ تعیین شده است و کشورهایی که شاخص بالاتر از ۱۰۰ دارند،هزینه‌هایی بیش از  متوسط هزینه در کشور چک را برای زندگی باید صرف کنند و کشورهایی که شاخص آنها پایین تر از ۱۰۰ است برای داشتن یک زندگی متوسط با استانداردهای مطلوب باید کمتر از مردم چک هزینه کنند.

از بین ۱۱۰ کشور مورد مطالعه، شاخص هزینه زندگی در جزایر کیمن بیش از دیگر کشورهای دنیا است. این شاخص که در  ابتدای دسامبر سال جاری اعلام شده است برای جزایر کیمن برابر با ۲۸۰ درصد است. کشور انگرلا دومین کشور این فهرست است و شاخص هزینه زندگی در این کشور برابر با ۲۷۴ درصد است در حالیکه این شاخص در ایسلند برابر با ۲۴۱ درصد و  در سوییس برابر با ۲۳۹ درصد است . هنگ‌کنگ در این رده‌بندی جایگاه پنجم را دارد و کشورهای نروژ و ایرلند و سنگاپور و استرالیا و دانمارک در جایگاه ششم تا دهم قرار گرفته اند.

قطر گران ترین  کشور  خاورمیانه است و شاخص هزینه زندگی در این کشور برابر با ۱۸۰ درصد است  در حالیکه امارات با  داشتن شاخصی برابر با ۱۷۲ درصد جایگاه هجدهم را به خود اختصاص داد .

امریکا که بزرگترین اقتصاد دنیا است و سرانه تولید ناخالص داخلی مردم در این کشور بیش از دیگر کشورها است ، در فهرست کشورهای دارای بالاترین شاخص هزینه زندگی جایگاه ۲۱ را دارد . هزینه‌های زندگی در این کشور ۶۹ درصد بیشتر از جمهوری چک است.

شاخص هزینه زندگی در بحرین برابر با ۱۳۲ درصد، در کویت و عمان  برابر با ۱۳۰ درصد و در عربستان برابر با ۱۱۱ درصد است.

طبق این مطالعه ۶۱ کشور دارای شاخصی بالاتر از چک هستند و هزینه زندگی در بقیه کشورها کمتر از چک است . از جمله این کشورها می توان به تایلند، روسیه ،مالزی، ترکیه، اندونزی، الجزایر و هند اشاره کرد. شاخص هزینه زندگی در کشور هنر برابر با ۶۳ درصد است و این کشور جایگاه ۱۰۶ جدول را دارد. چهار کشوری که در جایگاه ۱۰۷ تا ۱۱۰ قرار گرفته اند کشورهای اوکراین و گرجستان و مصر و تونس هستند.

 

شاخص هزینه زندگی در کشورهای منتخب
رتبهنام کشورشاخص هزینه زندگی(نسبت به صد که شاخص کشور چک است)
۱جزایر کیمن۲۸۰
۲آنگولا۲۷۴
۳ایسلند۲۴۱
۴سوییس۲۳۹
۱۳قطر۱۸۰
۱۸امارات۱۷۲
۲۱امریکا۱۶۹
۲۴آلمان۱۵۱
۲۷کره جنوبی۱۴۷
۳۷عمان۱۳۰
۴۲یونان۱۲۱
۴۹عربستان۱۱۱
۵۴چین۱۰۵
۶۲چک۱۰۰
۶۶روسیه۹۸
۷۷ترکیه۸۶
۸۲اندونزی۸۳
۱۰۰بنگلادش۷۰
۱۰۸گرجستان۶۲

 

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید