چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403
خانهاسلایدر اصلیگران‌ترین و ارزان‌ترین نان در جهان

گران‌ترین و ارزان‌ترین نان در جهان

مونا مشهدی رجبی: نان یکی از غذاهای اصلی و مهم در  اغلب کشورهای دنیا است و به همین دلیل قیمت آن می‌تواند یکی ازدغدغه‌های مهم اقتصادی مردم باشد.


به گزارش رتبه آنلاین، کشور برمودا رکورددار بالاترین قیمت نان است. در این کشور برای خرید هر قرص نان که معادل ۵۰۰ گرم محاسبه شده‌است باید ۵.۳۸ دلار امریکا پرداخت شود درحالیکه در گرین لند هر قرص نام با قیمت ۴.۱۳ دلار به فروش می‌رسد. از دیگر کشورهایی که بالاترین قیمت نان در آنها  تجربه می‌شود می‌توان به موناکو، باهاماس، نروژ، گوام و جرایز بریتیش ویرجین اشاره کرد.

قیمت نان در کشورهای اسکاندیناوی در بالاترین سطح نسبت به دیگر کشورهای اروپایی است. متوسط قیمت هر قرص نان در کشور دانمارک برابر با ۳.۱۰ دلار و در سوئد ۳ دلار است و این دو کشور به ترتیب جایگاه یازده و سیزده فهرست کشورهایی را به خود اختصاص داده‌اند که گران‌ترین نان را به بازار مصرف عرضه می‌کنند. متوسط قیمت هر قرص نام در کشورهای کانادا و امریکا به ترتیب ۲.۴۵ دلار و ۲.۳۷ دلار است.

جایگاه ایران در دنیا

در میان ۱۸۲ کشور مورد مطالعه، ایران جایگاه ۱۶۲ را از نظر قیمت نان به خود اختصاص داده‌است. طبق این گزارش که توسط یکی از مراکز رتبه‌بندی  امریکایی تهیه شده است متوسط قیمت هر قرص نان در ایران برابر با ۰.۴۹ دلار است و وضعیت این کشور شبیه اردن، پاکستان، نپال و آذربایجان است. متوسط قیمت نان در کشور تاجیکستان برابر با ۰.۳۸ دلار، در هند ۰.۳۷ دلار، در ازبکستان۰.۳۴ دلار و در افغانستان برابر با ۰.۲۴ دلار است و این کشورها در این فهرست بعد از ایران قرار گرفته‌اند.

ارزان‌ترین نان در کجا به فروش می‌رسد

ارزان‌ترین قیمت نان در کشور گامبیا وجود دارد و متوسط قیمت هر قرص نان در این کشور برابر با ۰.۱۷ دلار اعلام شده است. کشورهای الجزایر، تونس و گابن و افغانستان در رده‌های بعدی قرار دارند.

 

گران‌ترین نان در دنیا

قیمت هر قرص ۵۰۰ گرمی نان (دلار امریکا)

نام کشور

رتبه

۵.۳۸برمودا

۱

۴.۱۲

گرینلند۲
۴.۱۰موناکو

۳

۴.۰۸

باهاماس۴
۳.۹۶نروژ

۵

۳.۷۷

گوام۶
۳.۷۵جزایربریتیش ویرجین

۷

۳.۴۲

جزایر فارو۸

۳.۳۹

گینه اکوریتال۹
۳.۱۶جزایر کیمن

۱۰

۳.۱۰دانمارک

۱۱

۳.۰۹

جرسی۱۲
۳.۰۰سوید

۱۳

۲.۸۹

سوییس۱۴
۲.۸۸فنلاند

۱۵

ارزان ترین نان در دنیا

قیمت هر قرص نان ۵۰۰ گرمی (دلار امریکا)

نام کشور

رتبه

۰.۱۷گامبیا

۱۸۲

۰.۱۹

الجزایر۱۸۱
۰.۲۱تونس

۱۸۰

۰.۲۱

گابن۱۷۹

۰.۲۴

افغانستان۱۷۸
۰.۲۵بوتان

۱۷۷

۰.۳۲

مولداوی۱۷۶
۰.۳۴ازبکستان

۱۷۵

۰.۳۵

قرقیزستان۱۷۴
۰.۳۵لیبی

۱۷۳

 

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید