درنگ : در پخت این خوراک که در رستورانی به نام Aux Terrasses در شرق فرانسه سرو می‌شود، از گوشت مرغی به نام مرغ برس (Bresse) استفاده می‌شود که به گران‌ترین مرغ جهان مشهور است زیرا گوشت این مرغ در قصابی‌های پاریس به قیمت کیلویی ۴۰ یورو، درحدود ۲۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

گوشت این مرغ علاوه براینکه محبوب‌ترین گوشت سرآشپزهای میشلین است، محبوب فرانسوا اولاند رئیس‌جمهور پیشین و امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور کنونی این کشور نیزبه شمار می‌رود.

این مرغ‌ها در منطقه تاریخی برس، استانی که در گذشته به فرانسه تعلق داشته پرورش داده می‌شوند و از آنجایی که فرانسه تنها پنج درصد از این محصول دامداری خود را صادر می‌کند، در نتیجه بهترین جا برای چشیدن طعم خوراک مرغ برس فرانسه است. تاریخ پرورش این مرغ‌ها به سال ۱۵۹۱ بازمی‌گردد،‌ زمانی که براساس سند‌های تاریخی شهروندان «برژ آن برس» برای تشکر از مارکز ترفورت برای دور نگه داشتن لشگرش از منطقه ساووی، به او تعدادی مرغ برس هدیه دادند.

از آنجایی که کشت ذرت در این منطقه تاریخی، جایی میان رود دانوب، رود سائون و پایین کوهستان ژورا، به محض ورود این گیاه از «دنیای جدید» آغاز شده‌است، مرغ‌های برس نیز به صورت باستانی با کمک از همین محصول کشاورزی پرورش داده می‌شوند.

شهرت این مرغ‌ها در قرن ۱۹ میلادی فراگیر شد زیرا شایعه شده‌بود این مرغ‌ها به رنگ پرچم فرانسه هستند، پاهایی آبی، بدنی سفید و منقاری سرخ دارند. مرغ‌های برس اولین منبع غذایی زنده‌ای بودند که درحدود ۶۰ سال پیش گواهی AOC را دریافت کردند، گواهی که در راستای محافظت و ارتقای کیفیت محصولات کشاورزی و دامی اعطا می‌شود.

درحال حاضر نزدیک به ۱۸۰ مزرعه پرورش این مرغ‌ها را در منطقه برس به عهده دارند، و یکی از این مزرعه‌ها به صورت نمونه در سال ۲۰ هزار مرغ برس پرورش می‌دهد. این مرغ‌ها در فضای باز رها می‌شوند و هریک باید محوطه‌ای برابر ۱۰ متر برای گشت و گذار و دانه‌چینی داشته باشند.

غذای این مرغ‌ها مخلوطی از ذرت کشت داده شده در همان منطقه، دانه‌های گندم و شیر خشک است،‌ غذایی که از نظر پروتئینی غنی نیست تا مرغ‌ها خود به شکار حشرات و کرم‌ها رفته و پروتئین مورد نیازشان را تامین کنند. مرغ‌ها در حین خوردن دانه، استراحت و خواب در قفس‌های چوبی نگهداری می‌شوند که در اتاق‌هایی کم‌نور تعبیه شده‌اند.