پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
خانهتجارتاصناف و اتاق‌هاگرانی ربطی به صنوف ندارد/ مذاکره با مجلس برای افزایش بودجه بازرسی

گرانی ربطی به صنوف ندارد/ مذاکره با مجلس برای افزایش بودجه بازرسی

رئیس اتاق اصناف ایران با تاکید بر این‌که گرانی با گران‌فروشی فرق دارد، اعلام کرد که گرانی برخی محصولات در بازار هیچ ارتباطی با اصناف ندارد و می‌تواند عوامل مختلفی غیر از فروشنده‌ها داشته باشد.

به گزارش رتبه آنلاین از ایسنا، سعید ممبینی در جلسه مشترک  با رئیس کمیته اقتصادی مجلس که در محل اتاق اصناف ایران برگزار شد، در پاسخ به ایسنا مبنی بر  این‌که چرا هر ساله اتاق اصناف ایران از کمبود بودجه برای نظارت و بازرسی بازار انتقاد می‌کند و هیچ اتفاقی در راستای اصلاح آن از سوی مجلس و دولت نمی‌افتد، اظهار کرد: اتفاقا در جلسه امروز در همین زمینه بحث کردیم و مقرر شده تا کمیسیون اقتصادی مجلس در این زمینه به ما کمک کند اما نباید از حق بگذریم که با وجود کمبود بودجه و اعتبار هیچ قصوری از سوی اصناف صورت نگرفته و نظارت‌ها و بازرسی‌ها به‌طور منظم صورت می‌گیرد و پرونده‌های بسیاری در این زمینه تشکیل شده است.

وی افزود: گرانی با گران‌فروشی فرق دارد و ممکن است یک جا، چند واحد صنفی به گران فروشی اقدام کنند که قطعا با آن‌ها برخورد می‌کنیم.

او ادامه داد: اما باید به این نکته توجه کرد که اصناف تنها توزیع‌کننده و فروشنده محصولاتی هستند که در بازار عرضه می‌شوند و آن‌ها سود قانونی و منطقی خود را روی قیمت این کالاها می‌کشند و حتی در زمینه برخی کالاهای اساسی نیز مسئولیت توزیع به فروشگاه‌های زنجیره‌ای و میادین میوه و تره بار سپرده شده و می‌توانیم در صورت توزیع شدن در شبکه اصناف بر آن‌ها به دقت نظارت کنیم.

رئیس اتاق اصناف ایران هم‌چنین درباره مبارزه با قاچاق کالا وارز گفت: اصناف آمادگی کامل برای مبارزه با قاچاق کالا را دارد و خودشان در این زمینه داوطلب هستند چراکه مبارزه با قاچاق کالا می‌تواند تقویت تولیدهای داخلی از نظر کمی و کیفی را در پی داشته باشد.

خبرنگار دیگری از ممبینی درباره وضعیت کنونی بازار سوال کرد که وی پاسخ داد: رکورد سنگینی بر بازار حاکم شده است و گرانی‌های اخیر به بازاریان نیز صدمه زیادی وارد کرده است، بنابراین هرقدر قیمت کالاها متعادل‌تر شود و کاهش یابد، اصناف و کسبه راضی‌تر هستند چراکه افزایش قدرت خرید مردم و رونق بیش‌تر، بازار آن‌ها را در پی خواهد داشت. اما باید به این نکته توجه کنیم که هیچ کمبودی در بازار نداریم و درباره تامین کالاهای مورد نیاز مردم ثبات نسبی به وجود آمده است.

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید