پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
خانهخبراجتماعی و شهریکولاک برف در مناطق کوهستانی/ آلودگی در راه شهرهای صنعتی

کولاک برف در مناطق کوهستانی/ آلودگی در راه شهرهای صنعتی


مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به کولاک برف در مناطق کوهستانی کشور طی امروز (۱۵ بهمن) گفت: از فردا (16 بهمن) در شهرهای صنعتی و پرجمعیت احتمال افزایش غلظت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا وجود دارد.

به گزارش رتبه آنلاین، احد وظیفه در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی سامانه بارشی امروز (۱۵ بهمن) در شمال شرق، شرق البرز در شمال سمنان و شرق سواحل دریای خزر سبب بارش برف و باران و وزش باد شدید همراه با کولاک برف در مناطق کوهستانی می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین امروز در جنوب شرق کشور و شرق هرمزگان بارش باران، گاهی وزش باد شدید و در مناطق سردسیر و مرتفع جنوب شرق بارش برف پیش‌بینی می‌شود که با توجه به شدت بارش در شرق هرمزگان، جنوب کرمان و سیستان و بلوچستان آبگرفتگی معابر، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها و احتمال سیلابی شدن آن‌ها وجود دارد.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه فردا (۱۶ بهمن) فعالیت این سامانه بارشی به شکل بارش پراکنده باران و برف در شمال‌شرق و شرق کشور است، تصریح کرد: به‌تدریج از فردا این سامانه از کشور خارج می‌شود.

به گفته وظیفه از فردا (۱۶ بهمن) تا اواخر هفته جاری در اغلب مناطق کشور جوی پایدار همراه با افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود، همچنین در شهرهای صنعتی و پرجمعیت احتمال افزایش غلظت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه امروز (۱۵ بهمن) دریای خزر و امروز و فردا (۱۵ و ۱۶ بهمن) مناطق مرکزی و شرق خلیج فارس و تنگه هرمز مواج است، اظهار کرد: طی روزهای دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه (۱۵، ۱۶ و ۱۷ بهمن) دریای عمان نیز مواج پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان پایتخت فردا (۱۶ بهمن) صاف، گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای صفر و حداکثر دمای ۱۲ درجه سانتیگراد و روز چهارشنبه (۱۷ بهمن) صاف همراه با غبار محلی با حداقل دمای یک و حداکثر دمای ۱۳ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

 

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید