شنبه 1 اردیبهشت 1403
خانهخبرفرهنگی و هنریکمدی اجتماعی انتقادی «مُزا مُزا»به صحنه می‌آید

کمدی اجتماعی انتقادی «مُزا مُزا»به صحنه می‌آید

خبرگزاری فارس: کمدی اجتماعی انتقادی «مُزا مُزا»به صحنه می‌آید

کارگردان، بازیگر و نمایشنامه‌نویس از آماده‌سازی گروه خود برای اجرای یک نمایش جدید در ایرانشهر خبر داد و گفت: نمایش «مُزا مُزا» یک نوع کمدی اجتماعی انتقادی است.

به گزراش رتبه آنلاین، سیروس همتی کارگردان، بازیگر و نمایشنامه‌ویس تئاتر به خبرنگار تئاتر خبرگزاری فارس گفت: نمایش «مُزا مُزا» از ابتدای مهر ماه اجرایش را در سالن ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر آغاز می‌کند. این نمایش مضمونی اجتماعی انتقادی دارد و هر چند نمی‌توانم آن را در یک قالب خاص بگنجانم اما به نوعی کمدی انتقادی محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه نمایشش دارای 15 بازیگر است و به تعبیری پر پرسوناژترین کارش در قیاس با آثار گذشته‌اش محسوب می‌شود، افزود: گروه تئاتر مانی معمولا تلاش می‌کند در وهله اول از بازیگرانی دعوت کند که با آنها کار کرده است یا بهتر بگویم امتحان خود را پس داده‌اند و همکاری‌های خوبی قبلا با هم داشتند، بنابراین همه این بازیگران به نوعی با من هم بازی بوده یا اینکه دفعات قبل برایم در نمایش‌های مختلف بازی کرده‌اند.

همتی در ادامه افزود: اساساً یکی از دلائل انتخاب بازیگران آرامش فکری، روحی و تعهد بازیگری آنها است.

وی در پاسخ به این سؤال که هیچ زمانی نخواسته از حضور بازیگران سلبریتی و سینمایی در کارهایش استفاده کند، گفت: البته من به سلبریتی‌ها احترام می‌گذارم و معتقدم حضور سلبریتی‌ها باعث رونق گیشه می‌شود، اما با توجه به اینکه روند کار در تمرین شکل نهایی به خود می‌گیرد و نیاز به تمرین مداوم داریم شاید سلبریتی نتواند از پس تعهدات تمرین نمایش‌ها بر بیاید. بهرحال کار ما هر روز پنج ساعت تمرین دارد و این امر شاید برای بازیگران چهره زمان‌بر باشد.

همتی درباره مسائل مختلف اجتماعی و وجود تئاترهایی که بتواند روحیه مردم را تغییر دهد و البته ذهنیت‌های اجتماعی آنها را ترمیم کند، توضیح داد: در واقع این نکته‌ای که مطرح کردید رسالت تئاتر است. تئاتر در ژانرهای مختلف رسالتی دارد کارهایی که نقد اجتماع هم در قالب طنز می‌کنند، فکر می‌کنم آنچه شما می‌گویید را به نحو احسن انجام دهند. حتی در تئاترهای دیگر هم همینطور است اما فکر می‌کنم این نمایش هم در راستای «فیش آباد» کار قبلی من که نقبی به فیش‌های نجومی داشت ، قرار می‌گیرد.

کارگردان نمایش های «فیش آباد» و «ریحانه»، مدت اجرای نمایش جدید خود را 28 اجرای عمومی (یک ماه) و زمان اجرا را ۸۰ دقیقه مطرح کرد.

همتی در پایان نیز اظهار داشت: این نخستین همکاری من با حمید علی‌نژاد خواهد بود او در این وانفسای تئاتر و مسائل موجود اقتصادی تهیه‌کنندگی کار را برعهده گرفت، من این بزرگوار را از نمایش «پری» کار علیغفارمنش می‌شناسم، امیدوارم این همکاری خوب باعث تداوم کارهای دیگر هم شود.

به گزارش فارس، محمد احمدی آهنگساز، غزال مجتهدی طراح صحنه و لباس و خیرالله تقیانی‌پور مشاور کارگردان این کار هستند. سیروس همتی پیش‌تر نیز نمایش‌هایی با مضمون کمدی اجتماعی چون «فیش آباد»، «ریحانه»، «صبح‌به‌خیر»، «تمساح» و «اهانت به تئاتر» را نیز نوشته و کارگردانی کرده است.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید