جمعه 31 فروردین 1403
خانهتجارتاصناف و اتاق‌هاکلاهبرداری به بهانه فروش اقساطی لوازم خانگی

کلاهبرداری به بهانه فروش اقساطی لوازم خانگی

کلاهبرداری به بهانه فروش اقساطی لوازم خانگی
رئیس پلیس فتای استان اصفهان از شناسایی و دستگیری فردی که با درج آگهی جعلی فروش اقساطی لوازم خانگی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می کرد خبر داد.

به گزارش  پلیس، سید مصطفی مرتضوی با اعلام این خبر اظهار داشت: کاربران فریب تبلیغات در سایت های واسطه گر و شبکه های اجتماعی را نخورند و به هیچ وجه پولی به حساب این افراد واریز نکنند.
وی افزود: در پی شکایت خانم جوانی از شهروندان مبنی بر این که با هدف خرید لوازم خانگی با اقساط 6 ماهه در یکی از سایت های واسطه گر اقدام به پرداخت 10 میلیون ریال به عنوان پیش پرداختکرده و هیچ کالایی برای او ارسال نشده است، بررسی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.
رئیس پلیس فتای استان اصفهان ادامه داد: این خانم اظهار داشت که پس از مشاهده آگهی فروش اقساطی لوازم خانگی با آگهی دهنده تماس گرفته و درخواست یک دستگاه تلویزیون کرده که بنا به درخواست فروشنده مبلغ 10 میلیون ریال به عنوان پیش پرداخت واریز و علاوه بر این که هیچ کالایی ارسال نشد، فروشنده پاسخگوی تلفن خود نبوده است.
وی خاطرنشان کرد: با انجام اقدامات تخصصی در فضای مجازی در نهایت کارشناسان موفق به شناسایی فرد کلاهبردار و انتقال وی به پلیس فتا می شوند.
مرتضوی به کاربران فضای مجازی هشدار داد: شهروندان باید پس از رویت کالا یا خدمات و احراز هویت هر یک از طرفین معامله هر گونه تبادل وجهى را به صورت رو در رو و پس از اتمام کار یا خدمات انجام دهند تا گرفتار کلاهبرداران نشوند، همچنین به منظور پیشگیری از وقوعاین گونه جرایم از هویت فروشنده مطلع گشته و از واریز هر گونه وجهی حتی مبالغ کم به عنوان بیعانه خودداری کنند.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید