جمعه 10 فروردین 1403
خانهخبراقتصادیکشتی باری شباهنگ در دریای خزر غرق شد

کشتی باری شباهنگ در دریای خزر غرق شد

کشتی باری ایرانی «شباهنگ» که در دریای خزر تردد می‌کرد، در آب‌های ساحلی نزدیک بندر لنکران جمهوری آذربایجان غرق شد. 9 خدمه کشتی نجات پیدا کردند.

پایگاه خبری اتاق ایران

کشتی باری ایرانی «شباهنگ» که در دریای خزر تردد می‌کرد، در آب‌های ساحلی نزدیک بندر لنکران جمهوری آذربایجان غرق شد.

موسسه دولتی دریانوردی جمهوری آذربایجان عنوان کرده‌اند که ماموران امداد آذربایجانی ۷ خدمه ایرانی و ۲ خدمه هندی این کشتی را نجات داده‌اند.

کشتی ایرانی شباهنگ ساعت ۱۴ و ۴۰ دقیقه روز جمعه به وقت تهران در حوالی بندر لنکران از مرکز ملی آژانس دولتی امور دریایی جمهوری آذربایجان درخواست کمک کرده بود. متعاقب آن نیز وزارت حوادث غیر مترقبه جمهوری آذربایجان دو فروند هلیکوپتر و یک فروند ناو گشت‌زنی خود را جهت عملیات امدادی به محل حادثه اعزام کرد که به نجات همه سرنشینان کشتی منجر شد.

طبق اعلام سازمان بنادر و دریانوردی کشور، کشتی دچار آب‌گرفتگی شده بود. اداره کل بنادر و دریانوردی گیلان هم اعلام کرده است کشتی حامل بار کاشی و سرامیک و عازم  بندر ماخاچکالا روسیه بود که در میانه راه دچار سانحه شد. همه ۹۴۵ تن کاشی و سرامیکی که بار کشتی شباهنگ بود، زیر آب رفته است.

کشتی باری شباهنگ که سال ۱۹۹۳ ساخته شده ۵۷ متر طول و ۹ متر عرض دارد. خبرگزاری ایسنا از قول مسئولان شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران نوشته که این کشتی متعلق به بخش خصوصی بوده است.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید