جمعه 10 فروردین 1403
خانهخبرکشته و زخمی شدن دست‌کم ۲۵۰ نفر در افغانستان

کشته و زخمی شدن دست‌کم ۲۵۰ نفر در افغانستان

وزارت بهداشت افغانستان گفته که شمار تلفات انفجار انتحاری با آمبولانس در کابل به ۹۵ کشته و ۱۵۸ زخمی رسیده است. گفته می‌شود بیشتر کشته‌شدگان این حمله غیرنظامیان بودند. پلیس کابل گفته که این انفجار حوالی ساعت ۱ بعد از ظهر در چهارراهی صدارت در نزدیکی ساختمان سابق وزارت کشور افغانستان اتفاق افتاده است.

به گزارش رتبه آنلاین، نصرت رحیمی، معاون سخنگوی وزارت کشور افغانستان گفته است که فرد مهاجم با یک آمبولانس خود را به چهارراهی صدارت رسانده و از بازرسی اول امنیتی به بهانه اینکه بیماری در داخل آمبولانس است، عبور کرده است. او افزوده است که در بازرسی دوم فرد مهاجم تشخیص داده می‌شود و ماموران پلیس قبل از اینکه اقدام به شلیک کنند، راننده خودرو بمب‌گذاری‌شده را منفجر می‌کند. وزارت بهداشت افغانستان اعلام کرده که تاکنون ۹۵ کشته و ۱۵۸ زخمی به مراکز درمانی شهر کابل منتقل شده‌اند. گروه طالبان مسوولیت این حمله را بر عهده گرفته است. کابل در چند ماه گذشته شاهد حملات خونین بوده ‌است. حدود یک هفته پیش، در یک حمله به هتل اینترکنتیننتال کابل ۲۴ نفر کشته شدند. گروه طالبان مسوولیت این حمله را به عهده گرفت.

محکومیت حمله تروریستی کابل از سوی قاسمی

همزمان با این تحول سخنگوی وزارت امور خارجه انفجار انتحاری دیروز در کابل را محکوم کرد. بهرام قاسمی عصر روز شنبه در یک موضع‌گیری حمله تروریستی در کابل را که به کشته و زخمی شدن ده‌ها تن از مردم بی گناه انجامید، محکوم و با دولت و ملت افغانستان و خانواده قربانیان ابراز همدردی کرد. این دیپلمات ارشد ایران، در این مورد اظهار کرد: «جمهوری اسلامی همواره بر لزوم مبارزه مستمر با تروریسم در تمامی اشکال آن تاکید و عزم راسخ خود را در این خصوص نشان داده است. به باور ما همکاری و تشریک مساعی صادقانه کشورهای منطقه تنها راهکار مقابله با پدیده شوم تروریسم است.»

همدردی با مردم کره جنوبی

در خبری دیگر، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، حادثه آتش‌سوزی در یک بیمارستان در کره‌جنوبی را تسلیت گفت. بهرام قاسمی سخنگو و رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه، با ابراز تاسف عمیق از حادثه آتش‌سوزی در بیمارستانی در کره‌جنوبی که منجر به جان باختن و جراحت ده‌ها بیمار و سالمند شد، با دولت و ملت این کشور ابراز همدردی کرد. آتش‌سوزی در بیمارستانی در یکی از شهرهای جنوبی کره‌جنوبی منجر به کشته شدن دست‌کم ۳۷ نفر و مجروحیت ۷۰ نفر دیگر شده است که جراحات ۹ نفر از آنها جدی است؛ برخی رسانه‌ها از افزایش آمار کشته‌شدگان این حادثه به ۴۱ نفر گزارش می‌دهند.

منبع : دنیای اقتصاد

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید