جمعه 10 فروردین 1403
خانهخبراقتصادیکشاورزی آمریکا هم‌اندازه اقتصاد اندونزی!

کشاورزی آمریکا هم‌اندازه اقتصاد اندونزی!

کشاورزی

تولید ناخالص داخلی کشاورزی آمریکا بیش از یک تریلیون دلار در سال است.

به گزارش رتبه آنلاین، ایسنا به نقل از بیزینس اینسایدر، جنگ تجاری بین آمریکا و چین باعث شده است تا اسم بخش کشاورزی آمریکا بیش از پیش شنیده شود. مهم ترین تعهد چین در فاز نخست توافق تجاری نیزافزایش خرید محصولات کشاورزی آمریکا بوده است. در ادامه با حقایقی جالب از این بخش آشنا می‌شوید:

۱- بخش کشاورزی آمریکا سالانه ۱.۰۵۳ تریلیون دلار به اقتصاد آمریکا اضافه می کند. اگر کشاورزی آمریکا را یک کشور در نظر بگیریم اندازه آن از اندازه اقتصاد اندونزی بیشتر و تنها کمی کوچک‌تر از اندازه اقتصاد مکزیک می شود!

۲- سهم بخش کشاورزی از بازار کار آمریکا تنها ۱.۳ درصد ( اشتغال زایی برای ۲.۶ میلیون نفر) است که پایین‌ترین سهم اشتغال زایی در بین بخش های مختلف محسوب می‌شود. اکنون دو میلیون مزرعه در آمریکا وجود دارد که بسیاری از آن ها به صورت مکانیزه اداره می شود. سهم بخش کشاورزی از نیروی کار آمریکا در سال ۱۸۷۰ میلادی ۷۰ درصد بوده است.

۳- چین بزرگ ترین خریدار محصولات کشاورزی از آمریکا و سویا نیز مهم ترین محصولات وارداتی کشاورزی آن از امریکا است  به گونه ای که این کشور تنها در سال گذشته ۲۳.۸ میلیارد دلار سویا از امریکا وارد کرده است.

۴- سالانه ۵۰ هزار فرصت شغلی توسط این بخش ایجاد می‌شود اما نیروی کار ماهر کافی برای استخدام وجود ندارد و در نتیجه کشاورزی یکی از رشته های جذب کننده مهاجر در آمریکا به شمار می‌رود. یک فرد خبره در اقتصاد کشاورزی می تواند سالانه ۱۰۵ هزار دلار در امریکا درآمد داشته باشد.

۵- به زودی این امکان وجود خواهد داشت که مصرف‌کنندگان آمریکایی از طریق اسکن کد درج شده روی محصولات کشاورزی به اطلاعات کلیدی نظیر محل تولید، استفاده شدن یا نشدن از سموم مختلف در تولید محصول و تاریخ تولید محصول دست پیدا کنند.

 

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید