جمعه 10 فروردین 1403
خانهبازار پولی مالیبازار سرمایه (بورس)کسب بازدهی قابل توجه یک صندوق سرمایه‌گذاری بورسی

کسب بازدهی قابل توجه یک صندوق سرمایه‌گذاری بورسی

بازدهی صندوق آوای ثروت کیان طی دوره یک ساله منتهی به پایان آذر ماه سال جاری، به ۶۱ درصد رسید. به گزارش «دنیای اقتصاد» این صندوق سرمایه‌گذاری بورسی با رقم بازدهی یادشده توانست نسبت به بازدهی ۱۹درصدی شاخص کل بازار سهام در جایگاه بالاتری قرار گیرد. فرهنگ قراگوزلو، مدیر سرمایه‌گذاری این صندوق با اشاره به این مطلب که منابع این صندوق در سهام شرکت‌های بورسی سرمایه‌گذاری می‌شود، گفت:کسب چنین بازدهی در صندوق سرمایه‌گذاری آوای ثروت کیان از بازدهی سرمایه‌گذاری‌ها در حوزه‌های دیگر از جمله سپرده‌های بانکی، اوراق مشارکت بورسی و غیر بورسی، زمین و طلا که حداکثر در حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد بوده، به مراتب بالاتر بوده است.

به گزارش رتبه آنلاین، البته باید در نظر داشت که چنین بازدهی در این سال، بعد از سه سال بازدهی متوسط رو به پایین در بازار سهام حاصل شده است. وی خاطرنشان کرد: صندوق سرمایه‌گذاری آوای ثروت کیان با مجوز سازمان بورس اوراق بهادار در تاریخ ۱۸ بهمن ماه سال ۱۳۹۵ شروع به فعالیت کرده است. علاوه بر این «کیان» جزو صندوق‌های سرمایه‌گذاری موضوع بند ۲۰ ماده یک قانون بازار اوراق بهادار و بند (ه) ماده یک قانون توسعه ابزارها و نهادهای مالی جدید محسوب می‌شود که از سال ۱۳۸۶ در ایران با نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار فعالیت دارند. قراگوزلو در ادامه افزود: بازار سهام در حال حاضر شرایط مناسبی برای سرمایه‌گذاری دارد و سرمایه‌گذاران می‌توانند به‌طور آنلاین برای شروع سرمایه‌گذاری در صندوق سرمایه‌گذاری آوای ثروت کیان ثبت‌نام کنند.

وی همچنین به سرمایه‌گذاران توصیه کرد با نگاه بلندمدت و با استفاده از افراد خبره در بورس سرمایه‌گذاری کنند تا در دام سفته‌بازی دچار ضرر و زیان نشوند. وی یادآور شد: «صندوق سرمایه‌گذاری آوای ثروت کیان» در سال منتهی به ۳۰ آذر ۱۳۹۶،معادل ۶۱ درصد بازدهی کسب کرده و در بین صندوق‌های سهام (کل صندوق‌های بورسی) در دوره مزبور بالاترین بازدهی را از آن خود کرده است. باتوجه به اینکه بازده سالانه شاخص کل بورس اوراق بهادار حدود ۱۹ درصد بوده است عملا این صندوق، برمبنای تحلیل بنیادی شرکت‌ها توانسته بازده مناسب‌تری را از بازار کسب کند. وی همچنین تصریح کرد: واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق با نام بوده و براساس مفاد تبصره یک ماده ۷ قانون توسعه ابزارها و نهادهای مالی جدید، تمامی درآمدهای صندوق از پرداخت هرگونه مالیات معاف هستند. قراگوزلو با اشاره به این مطلب که انواع سلیقه‌های سرمایه‌گذاری از ریسک‌پذیر تا ریسک‌گریز را باید مد نظر قرار داد، گفت: علاوه بر صندوق یادشده، صندوق‌های سرمایه‌گذاری بادرآمد ثابت کیان برای سرمایه‌گذاری نقد بدون نوسان و صندوق سرمایه‌گذاری در اوراق بهادار مبتنی بر سکه طلای کیان برای سرمایه‌گذارانی که علاقه‌مند هستند روی طلا سرمایه‌گذاری کنند در مجموعه کیان راه‌اندازی شده است. وی گفت: همچنین تصمیم به راه‌اندازی صندوق سرمایه‌گذاری ارزی داریم که در آینده نزدیک با تصویب سازمان بورس و اوراق بهادار انجام خواهد شد.

منبع : دنیای اقتصاد

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید