پنج‌شنبه 30 فروردین 1403
خانهخبراجتماعی و شهریکرمانشاه باید به عنوان «پایتخت نوروز ایران» معرفی شود

کرمانشاه باید به عنوان «پایتخت نوروز ایران» معرفی شود

اجرای آیین‌های محلی کردی در تاق‌بستان

فرماندار کرمانشاه گفت: کرمانشاه باید به عنوان پایتخت نوروز ایران معرفی شود.

به گزارش رتبه آنلاین از ایسنا، فضل الله رنجبر در جلسه ستاد سفرهای نوروزی شهرستان کرمانشاه که امروز (۲۶ اسفند) در فرمانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: همه باید تلاش کنیم تا کرمانشاه را به عنوان پایتخت نوروز ایران زمین معرفی کنیم.

فرماندار کرمانشاه با اشاره به برخورداری کرمانشاه از آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری منحصر به فرد، تصریح کرد: باید ماندگاری مسافران در کرمانشاه را افزایش داده و کرمانشاه را تبدیل به مقصد گردشگری کنیم.

رنجبر اضافه کرد: شهرستان کرمانشاه با برخورداری از آثار تاریخی و ظرفیت‌های مختلفی مثل تاقبستان، تکیه معاون الملک، تکیه بیگلربیگی، سراب نیلوفر، بازارهای سنتی و… ظرفیت‌های خوبی برای جذب گردشگران دارد.

رنجبر سپس از آماده شدن شهرستان کرمانشاه برای حضور میهمانان نوروزی خبر داد و از همه کسانی که هنوز مقصد سفرهای نوروزی خود را انتخاب نکرده‌اند خواست تا کرمانشاه را به عنوان مقصد انتخاب کنند و مطمئن باشند از این انتخابشان پشیمان نخواهند شد.

رنجبر با اشاره به تدارک برپایی هشت سفره هفت سین در هشت نقطه شهر کرمانشاه از سوی شهرداری، اضافه کرد: نوروز امسال همچنین در بعضی از مناطق شهر کرمانشاه با المان‌ها و نورپردازی‌ها نوروز جشن گرفته خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به تدارک برپایی نمایشگاه‌های صنایع دستی در سطح شهرستان کرمانشاه در نوروز پیش رو، افزود: برای برپایی ۷۰ تخته سیاه چادر برای عرضه محصولات بومی در سطح شهرستان کرمانشاه برای جذب میهمانان نوروزی برنامه ریزی شده است.

برگزاری جشنواره عکس، برگزاری جشنواره‌های بومی محلی و… از دیگر برنامه‌های تدارک داده شده برای نوروز پیش رو در شهرستان کرمانشاه است که رنجبر به آنها اشاره کرد.

رنجبر سپس با اشاره به برنامه‌ریزی برای خدمت رسانی به مردم و میهمانان نوروزی از سوی ادارات مختلف افزود: برای این منظور ادارات مختلف شیفت‌های کاری خواهند داشت و بدون وقفه به مردم و مسافران نوروزی خدمت‌رسانی خواهند کرد.

وی ادامه داد: با تمهیدات اندیشیده شده قرار شده دستگاه‌های ATM و خودپردازها هم در ایام نوروز همواره پر پول باشند.

وی در ادامه با اشاره به آماده بودن کلیه هتل‌ها و مسافرخانه‌ها و مسافر پذیرها برای خدمات رسانی به میهمانان نوروزی افزود: همچنین ۷۰ واحد آموزشی با بیش از ۶۳۰ کلاس درس برای اسکان میهمانان نوروزی در محدوده شهرستان کرمانشاه در نظر گرفته شده است، ضمن اینکه ۳۰ واحد نیز به عنوان رزرو آماده شده که در صورت نیاز برای اسکان مسافران نوروزی از آنها استفاده خواهد شد.

فرماندار کرمانشاه ادامه داد: همچنین مقرر شده ۱۰۰ تخته چادر برای اسکان مسافران نوروزی که تمایل به اسکان در چادرها دارند آماده شود که این چادرها در پارک‌های شاهد و شبدیز کرمانشاه برپا خواهند شد.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید