جمعه 10 فروردین 1403
خانهخبرخواندنی‌هاکدام ویتامین را بخوریم تا جزییات خواب دیشب را به خاطر بیاوریم؟

کدام ویتامین را بخوریم تا جزییات خواب دیشب را به خاطر بیاوریم؟

 محققان می‌گویند اگر بدن ویتامین B-6 به‌اندازه کافی داشته باشد، انسان قادر است تا جزییات خوابی که دیده است را به‌خوبی به یاد بیاورد.

 به گزارش رتبه آنلاین از خبرآنلاین، دکتر «دِن هولم آسپی» از دانشگاه آدلاید و همکاران در استرالیا بر اساس آزمایشی که کردند متوجه شدند که دادن قرص ویتامین بی 6 قبل از خواب می‌تواند کمک کند تا فرد موردنظر پس از بیدار شدن، جزییات خوابی که دیده است را به یاد بیاورد.

آن‌ها 100 نفر را با متوسط 27.5 سال برگزیده و به مدت 5 روز افراد را به 3 دسته تقسیم کرده و به دسته اول قرص بی 6 قبل از خواب (240 میلی‌گرم) و به دسته دوم ویتامین ب کمپلکس شامل بی 6 و سایر ویتامین‌های B و به دسته سوم نیز دارونما (پلاسیبو) دادند، بدون اینکه آن‌ها بفهمند به کدام‌یک چه دارویی داده‌اند.

نتیجه این شد که مصرف‌کنندگان قرص بی 6 جزییات بیشتری از خواب‌های خود را به یاد آوردند.

بنیاد ملی خواب «تصورات ناخودآگاه حاوی صدا، تصویر و سایر احساسات همراه» را به‌عنوان خواب/ dream تعریف کرده است. هر شب ما بین 4 تا 6 بار خواب می‌بینیم اما اغلب تمام آنچه دیدیم را نمی‌توانیم به یاد بیاوریم و یا به‌صورت مبهم آن را به خاطر می‌سپاریم. (ماهی، مرغ، گوشت، سبزیجات، سیب زمینی به طور طبیعی ویتامین بی 6 دارند.)

گفتنی است یافته‌های این پژوهشگران در مجله علمی Perceptual and Motor Skills به چاپ رسیده است.

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید