پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
خانهخبراقتصادیکدام شرکت‌ها بورس را بالا نگه داشتند؟

کدام شرکت‌ها بورس را بالا نگه داشتند؟


روند رو به رشد امروز هم در تالار شیشه‌ای درحالی سیر صعودی خود را حفظ کرد که س. نفت و گاز و پتروشیمی تامین، فولاد خراسان، سرمایه‌گذاری دارویی تامین و سرمایه‌گذاری ملی ایران نسبت به سایر شرکت‌ها، سهم بیشتری در صعودی شدن آن داشتند.

به گزارش رتبه آنلاین از ایسنا، معاملات بورس امروز درحالی پایان یافت که شاخص کل ۳۷۲واحد رشد و رقم ۳۴۴ هزار و ۴۸۷ واحد را ثبت کرد. شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز با  ۸۶۷ واحد رشد در رقم ۱۰۸ هزار و ۵۹۸ واحد ایستاد.

امروز در بازار ۵۰۶ هزار به معامله به ارزش ۲۱۸۰ میلیارد تومان انجام شد که هم تعداد و هم ارزش آن نسبت به روز گذشته کم شده است.

س. نفت و گاز و پتروشیمی تامین، فولاد خراسان، سرمایه‌گذاری دارویی تامین و سرمایه‌گذاری ملی ایران نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت و در آن سوی ماجرا، گروه مپنا، فولاد مبارکه اصفهان و پتروشیمی نوری نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را در بورس گذاشتند.

بانک‌های تجارت، ملت و اقتصاد نوین، ماشین‌سازی اراک، سایپا، نوش مازندران و فولاد مبارکه اصفهان نمادهای پربیننده امروز بورس بودند.

 فرابورس هم رشد کرد

امروز فرابورس نیز ادامه روند صعودی را تجربه کرد و شاخص این بازار با ۱۲ واحد رشد رقم ۴۴۸۳ واحد را ثبت کرد.

همچنین معامله‌گران امروز در فرابورس ۳۰۴ هزار معامله انجام دادند که ارزش آن به ۱۴۹۴ تومان رسید که البته نسبت به روز گذشته با کاهش مواجه است.

امروز در فرابورس، پتروشیمی مارون، پالایش نفت لاوان، صنایع ماشین‌های اداری ایران و نفت پاسارگاد نسبت به سایر نمادها، بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص گذاشتند و فولاد هرمزگان جنوب، سنگ آهن گهرزمین و سهامی ذوب آهن اصفهان نیز نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را در فرابورس داشتند.

سهامی ذوب آهن اصفهان، گروه صنایع کاغذ پارس، بانک دی، س. توسعه و عمران استان کرمان، کشت و صنعت شهداب ناب خراسان، کشاورزی و دامپروری بینالود و داروسازی آوه سینا نیز از نمادهای پربیننده امروز فرابورس بودند.

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید