جمعه 10 فروردین 1403
خانهنظام‌های رتبه‌بندیرتبه‌بندی‌های بین‌المللیکدام تیم در ۵ لیگ برتر اروپایی از همه موثرتر است؟

کدام تیم در ۵ لیگ برتر اروپایی از همه موثرتر است؟


ختافه با آماری دور از انتظار موثرترین تیم در میان ۵ لیگ برتر اروپایی است.

به گزارش رتبه آنلاین، ایسنا و به نقل از آس، شوت آنخل و گل. ضربه سر آرامباری و گل. ضربه آزاد تیمور و گل. سه ضربه در چارچوب ختافه در دیدار برابر گرانادا وارد دروازه روی سیلوا شد، یعنی ۱۰۰ درصد ضربه‌ها به گل تبدیل شد.

ختافه آمارش را نسبت به گذشته بهتر کرد و اکنون موثرترین تیم در میان پنج لیگ برتر اروپایی (اسپانیا، انگلیس، آلمان، ایتالیا و فرانسه) محسوب می‌شود. از ۳۱ شوتی که این تیم در چارچوب زده ۱۷ گل به دست آمده است، یعنی ۵۴.۸۳ درصد توپ‌ها به گل تبدیل شدند.

سپس لسترسیتی با ۵۴.۳۶ درصد دیده می‌شود که در حال حاضر تیم سوم لیگ برتر انگلیس است. جایگاه سوم به بارسلونا با ۵۰.۹۰ درصد اختصاص دارد.

تیم‌هایی که ضربه‌های دقیق‌تری در پنج لیگ برتر اروپا زدند ختافه (لالیگا)، لسترسیتی (لیگ برتر)، فرایبورگ (بوندسلیگا)، کالیاری (سری آ) و آمیان (لیگ یک فرانسه) هستند. هفت تیم اسپانیایی در میان ۲۰ تیم با بهترین میانگین در اروپا قرار دارند.

ختافه یک آمار غیرعادی هم دارد. این تیم برای گلزنی حتی نیاز به دو ضربه در چارچوب ندارد و تنها ۱.۸۲ ضربه برای گلزنی کافی است. بارسلونا، صدرنشین لالیگا هم تقریبا در چنین شرایطی قرار دارد و با ثبت میانگین ۵۰.۹۰ درصد در رتبه دوم دیده می‌شود. سپس گرانادا (۴۵ درصد) و ویارئال ۴۰.۳۲ درصد) در رتبه‌های بعدی قرار دارند (این آمار پس از پایان هفته یازدهم لالیگا به ثبت رسیده است).

در نقطه مقابل در میان تیم‌هایی که کمترین تاثیر را داشتند باز هم یک اسپانیایی بالاتر از همه است. لگانس در این زمینه بدترین است و تنها توانسته است ۱۰.۲۰ درصد از ضربات در چارچوبش را به گل تبدیل کند. سپس دیژون فرانسه با ۱۱.۹۰ درصد، اودینزه ایتالیا با ۱۱.۹۳ درصد، واتفورد انگلیس با ۱۳.۳۹ درصد و استراسبورگ فرانسه با ۱۵.۹۱ درصد قرار دارند.

عجیب نیست که سه تیم قعرنشین لالیگا در این زمینه بدترین میانگین را دارند. تیم‌های اسپانیایی که بیشترین ضربه در چارچوب را داشتند رئال مادرید (۶۷ شوت) و ویارئال (۶۲ شوت) هستند. با این حال سفیدپوشان تنها ۳۱.۳۴ درصد ضربه‌هایشان به گل تبدیل شدند و در جایگاه سیزدهم قرار دارند.

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید