جمعه 10 فروردین 1403
خانهصنعتحمل‌و‌نقلکاهش ۵ درصدی تولید جهانی خودرو تا پایان سال جاری

کاهش ۵ درصدی تولید جهانی خودرو تا پایان سال جاری


بوش به‌تازگی اعلام کرده است که میزان تولید خودرو در جهان تا پایان سال جاری میلادی به میزان پنج درصد کاهش پیدا خواهد کرد.

به گزارش رتبه آنلاین از ایسنا، شرکت آلمانی بوش به عنوان یکی از بزرگترین تامین کنندگان قطعات صنعت خودروسازی به‌تازگی برآورد و اعلام کرده است که میزان تولید خودرو تا پایان سال ۲۰۱۹ میلادی با کاهش پنج درصدی مواجه خواهد شد.

رابرت بوش، مدیر ارشد بخش مالی شرکت بوش آلمان به تازگی در مصاحبه و گفتگویی با مجله  Boersen-Zeitung خاطرنشان کرده است که میزان فروش خودرو در بازارهای جهانی علی‌الخصوص کشورهای اروپایی با رکود بی‌سابقه‌ای مواجه شده است بنابراین انتظار می‌رود که کارخانه‌های خودروسازی نیز میزان عملکرد و ساخت خودرو را در خط تولیدهای خود را اندکی کاهش دهند تا متضرر نشوند.

وی همچنین خاطرنشان کرد که این کاهش میزان تولید خودرو از اعداد و ارقام قبلی که سه درصد پیش‌بینی شده بود، بیشتر شده و به پنج درصد تا پایان سال جاری میلادی خواهد رسید.

آمار و گزارش‌های منتشر شده در وب سایت best selling cars پیش‌تر نشان می‌داد که بازار فروش خودرو در کشورهای اروپایی به شدت رو به کساد و رکود رفته به گونه‌ای که میزان فروش خودرو در بسیاری از این کشورها با رشدی منفی مواجه شده است.

در صورت رکود در بازار فروش خودرو، طبیعی است که خودروسازان نیز به منظور جلوگیری از کاهش خسارات و آسیب‌های مالی و کاهش هزینه های نهایی خود، میزان تولید خود را نیز کاهش دهند.

پیش‌بینی شرکت بوش به عنوان یکی از تامین‌کنندگان اصلی قطعات موردنیاز خودروسازان در حالی منتشر شده است که این شرکت بزرگ آلمانی چندی پیش از افزایش شش الی هفت درصدی در درآمدزایی خود در سال جاری میلادی خبر داده بود.

بر اساس گزارش‌های پیشین، بوش تا سال ۲۰۲۵ میلادی قادر خواهد بود درآمدزایی خود از تولید قطعات موردنیاز برای توسعه و ساخت خودروهای برقی، پاک و دوستدار محیط زیست به میزان ۵.۶ میلیارد دلار (پنج میلیارد یورو) افزایش دهد که این مساله بیشتر مرهون رشد بازار فروش خودروهای برقی، هیبریدی و پلاگین هیبریدی در چین، آمریکا و اروپاست.

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید