شنبه 1 اردیبهشت 1403
خانهاسلایدر اصلیکاهش ۴.۵ درصدی شمار جوانان بیکار تا سال ۲۰۱۹

کاهش ۴.۵ درصدی شمار جوانان بیکار تا سال ۲۰۱۹

بیکاری جوانان معضلی بسیار جدی در  دنیای امروز است . در بسیاری از کشورها نرخ بالای بیکاری جوانان به نامناسب بودن سیستم آموزشی در این کشورها نسبت داده می‌شود و در بسیاری از کشورها عدم ارتباط بین صنایع و دانشگاه‌ها عامل اصلی این مساله به حساب می‌آید.

به گزارش رتبه‌آنلاین به نقل از بانک جهانی در سال ۲۰۰۹ میلادی ۷۴.۴۶ میلیون جوان ۱۵ تا ۲۹ سال  در دنیا بیکار بودند ولی با استفاده  از سیاست‌های اقتصادی مناسبی که در کشورهای مختلف به خصوص کشورهای صنعتی و توسعه یافته  اجرا شد، شمار جوانان بیکار در دنیا تنزل پیدا کرد. در سال ۲۰۱۴  شمار جوانان بیکار در دنیا به مرز ۷۳.۶۷ میلیون نفر رسید که یک درصد کمتر از قبل بود. طبق پیش بینی بانک جهانی  تا سال ۲۰۱۹، شمار جوانان بیکار در دنیا روند نزولی خواهد داشت به این معنا که در سال ۲۰۱۷ شمار جوانان بیکار به ۷۳.۳۲ میلیون نفر می‌رسد و در سال ۲۰۱۸ در مرز ۷۳.۲۱ میلیون نفر قرار می‌گیرد . در سال ۲۰۱۹ هم معادل ۷۳.۱۳ میلیون نفر  از جوانان ۱۵ تا ۲۹ سال  در دنیا بیکارخواهند بود.  انتظار می‌رود تا سال ۲۰۱۹ میلادی شمار جوانان بیکار ۴.۵ درصد کمتر از سال ۲۰۰۹ شود.

بانک جهانی کاهش شمار جوانان بیکار در دنیا را به دلیل بهبود اوضاع اقتصادی و افزایش فرصتهای شغلی در  جهان می داند و بر این باور است که در صورت  تشویق تجارت آزاد و حل شدن معضلات بانکی و اقتصادی در سطح بین‌المللی می‌توان منتظر کمتر شدن شمار جوانان بیکار از مرز ۷۰ میلیون نفر در دهه سوم قرن بیست و یکم باشیم. البته کاهش نرخ رشد جمعیت در دنیا  هم تاثیر زیادی در افت شمار جوانان بیکار در دنیا دارد .

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید