جمعه 10 فروردین 1403
خانهصنعتساخت‌وسازکاهش ۲۰درصدی درآمد شهرداری تهران از منابع ساخت و ساز

کاهش ۲۰درصدی درآمد شهرداری تهران از منابع ساخت و ساز

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی بودجه سال آینده شهرداری تهران و در سرفصل درآمدها پیشنهاد کرد: درآمدهای شهرداری تهران از محل منابع ساخت و ساز ۲۰ درصد کاهش و به رقم ۳۰۰۰ میلیارد برسد.

به گزارش رتبه آنلاین، اقتصاد آنلاین- فائزه مومنی؛ علی اعطا در چهل و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش در خصوص پیشنهاد کاهش ۲۰ درصدی درآمد شهرداری تهران از محل منابع ساخت و ساز که در جریان بررسی بودجه سال آینده شهرداری تهران مطرح شد، گفت: در شهر تهران ۴۰۰ هزار واحد خالی وجود دارد که برای دو میلیون نفر واحد مسکونی خالی بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵ فراهم می‌کند.

وی افزود: در حال حاضر نیز ساختمان‌های تجاری فراوانی در پایتخت وجود دارد که فاقد متقاضی است و این هم به معنای کثرت ساختمان تجاری خالی است.

وی ادامه داد: در این شرایط اگر رونق ساخت و ساز هم وجود داشته باشد همانند سال‌های گذشته نخواهد بود. لذا پیشنهاد می‌کنم که بودجه ۳۸۰۰ میلیاردی از محل درآمدهای ساخت و ساز ۲۰ درصد کاهش پیدا کند و به رقم ۳۰۰۰ میلیارد تغییر  کند.

اعطا تاکید کرد: اگر عدد شهرداری تهران تصویب شود ولی محقق نشود ما با کسری بودجه روبه رو خواهیم شد ولی اگر ۲۰ درصد کاهش پیدا کند و عدد پیشنهادی شهرداری محقق شود مازاد درآمد نیز در قالب متمم به بودجه اضافه خواهد شد.

منبع : اقتصاد آنلاین

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید