جمعه 10 فروردین 1403
خانهخبراجتماعی و شهریکاهش محسوس دما در استان‌های ساحلی و نیمه شرقی/ آسمان تهران بارانی...

کاهش محسوس دما در استان‌های ساحلی و نیمه شرقی/ آسمان تهران بارانی است

کارشناس سازمان هواشناسی از کاهش 3 تا 5 درجه‌ای دما در استان‌های ساحلی و شمال شرق خبر داد.

به گزارش رتبه آنلاین، کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین وضعیت آب و هوای کشور اظهار کرد: امروز در استان‌های مازندران، گیلان و اردبیل ابرناکی، بارش باران و در ارتفاعات البرز واقع در این استان‌ها بارش برف رخ می دهد.

وی از شدت بارش در غرب گیلان خبر داد و گفت: با توجه به شدت بارش در غرب گیلان، شمال خوزستان، جنوب لرستان و جنوب استان مرکزی احتمال آب گرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه ها و مسیل ها وجود دارد.

رفیعی ادامه داد: امروز در آذربایجان شرقی، جنوب آذربایجان غربی، دامنه های زاگرس واقع در استان کردستان، کرمانشاه، همدان، مرکزی، قم، لرستان، شمال خوزستان و دامنه های جنوبی البرز در استان های زنجان، قزوین، البرز، تهران و سمنان بارش باران گاهی رعد و برق پیش بینی می‌شود و در برخی مناطق مرکز و شرق کشور در استان‌های اصفهان، بزد، خراسان جنوبی و خراسان رضوی بارش پراکنده رخ می دهد.

کارشناس سازمان هواشناسی از کاسته شدن فعالیت سامانه بارشی در نیمه جنوبی کشور خبر داد و افزود: روز سه شنبه با تداوم فعالیت آن در استان‌های آذربایجان شرقی، جنوب آذربایجان غربی، کردستان،کرمانشاه، همدان، مرکزی، قم، زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان، خراسان رضوی و در استان خراسان شمالی و گلستان بارش پراکنده رخ می دهد.

وی با اشاره به اینکه روز سه شنبه سامانه جدید بارشی از جنوب غرب وارد کشور می شود، بیان کرد:  روز چهارشنبه دامنه فعالیت این سامانه بارشی  به نیمه غرب کشور گسترش می یابد.

به گفته رفیعی، بعدازظهر سه شنبه شدت بارش در استان های کهگیلویه و بویر احمد، بوشهر، جنوب خوزستان، غرب فارس و جنوب چهار محال بختیاری خواهد بود.

این کارشناس سازمان هواشناسی درباره آخرین وضعیت آسمان تهران افزود: امروز در برخی ساعات در آسمان تهران بارش های پراکنده ای را خواهیم داشت.

وی در پایان از افت محسوس 3 تا 5 درجه ای دما در استان های ساحلی و شمال شرق خبر داد.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید