پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
خانهاخبار روزکاهش دمای هوای پایتخت

کاهش دمای هوای پایتخت

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: در استان های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، اردبیل و دامنه های البرز مرکزی رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت و برای جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان افزایش ابر، گاهی با رعد و برق پیش بینی می شود.

به گزارش رتبه آنلاین، افرزاد عابدینی، کارشناس سازمان هواشناسی درباره وضعیت هوای مناطق مختلف کشور به خبرنگار اجتماعی شبستان گفت: طبق تحلیل آخرین نقشه های هواشناسی، طی سه روز آینده در استان‌های ساحلی خزر، بارش باران، گاهی وزش باد پیش بینی می شود که شدت آن در 24 ساعت آینده در استان گیلان خواهد بود.

وی افزود: از بعدازظهر امروز در بخش های شمالی آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، برخی نقاط اردبیل و دامنه های البرز مرکزی رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت و برای جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان افزایش ابر، گاهی همراه با رعد و برق پیش بینی می شود.

عابدینی خاطرنشان کرد: طی سه روز آینده تداوم وزش باد و گرد و خاک در شرق کشور خواهیم داشت که در بعضی ساعات در منطقه زابل با طوفان گرد و خاک همراه خواهد بود.

کارشناس هواشناسی گفت: به دلیل شدت بارش در این مدت در استان گیلان، آب‌گرفتگی معابر عمومی و در شمال استان های آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی و برخی نقاط اردبیل طغیان رودخانه‌ها و مسیل‌ها پیش‌بینی می‌شود.

عابدینی به شهروندان و مسافران توصیه کرد تا از اسکان و چادر زدن در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند.

وی درباره وضعیت هوای پایتخت نیز طی سه روز آینده گفت: آسمان تهران صاف، گاهی وزش باد پیش بینی می شود و دمای هوای تهران طی سه روز آینده در گرم ترین زمان ۳۶ درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید