چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403
خانهاخبار روزکالای‌ایرانی نیازمند کاهش قیمت در تولید

کالای‌ایرانی نیازمند کاهش قیمت در تولید

هزینه‌های غیراقتصادی‌ که به تولیدکنندگان در اثر نبود حمایت‌ها تحمیل می‌شود باعث رشد قیمت کالای ایرانی شده که رقابت‌‌پذیری را از چرخه تولید دور کرده است.

به گزارش رتبه‌آنلاین، علی فاضلی رئیس اتاق اصناف ایران درخصوص حمایت از تولید کالای ایرانی به خبرنگار ما گفت: اصناف کشور جزو مهم‌ترین اقشار در صف حمایت از تولید ملی هستند چراکه بالندگی و افزایش رشد تولید و فروش کالاهای ایرانی، تاثیر مستقیمی بر اصناف تولیدی دارد.

وی ادامه داد: گام‌های اقتصادی که تاکنون برای بنگاه‌های تولیدی برداشته شده به‌اندازه کافی قدرتمند نبوده زیرا اقتصاد ایران تاکنون نتوانسته توفیق چندانی در دستیابی به اهداف اساسی خود داشته باشد.

فاضلی افزود: برنامه‌ریزی و تدوین مسیر حمایتی صحیح در راستای حمایت از تولید ملی نشانگر وجود برنامه‌ای مدون در امور اقتصادی است که می‌تواند رقابت‌پذیری را به تولیدکنندگان، صنعت‌گران و تمامی فعالان اقتصادی بازگرداند اما کماکان اقتصاد از این نوع برنامه‌ریزی خالی است.

رئیس اتاق اصناف با اشاره به هزینه‌های فراوانی و غیراقتصادی موجود در اقتصاد کشور گفت: هزینه‌های غیراقتصادی موجود بر سرراه تولید، باعث کاهش کیفیت و رقابت‌پذیری و رشد قیمت کالای ایرانی به نسبت کالاهای مشابه خارجی شده بنابراین دولت باید با مدیریت هزینه‌های تولید و حمایت از تولیدکننده درصدد کاهش قیمت کالاهای ایرانی باشند.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید