شنبه 1 اردیبهشت 1403
خانهخبرکارگردان زن یونانی و مرد ایرانی، شخصیت زنان را تحلیل می‌کنند

کارگردان زن یونانی و مرد ایرانی، شخصیت زنان را تحلیل می‌کنند

کاترینا اوانجلاتو، کارگردان تئاتر و اپرای یونانی همراه با شکرخدا گودرزی در پنلی مشترک به تحلیل شخصیت زنان در آثار مفاخر ملی سرزمین خود خواهند پرداخت.
به گزارش رتبه آنلاین، کاترینا اوانجلاتو، کارگردان تئاتر و اپرای یونانی در سی‌ و‌ ششمینجشنواره تئاتر فجر، به دعوت بخش بین‌الملل، پنلی تخصصی و مشترک با شکرخدا گودرزی خواهدداشت. او در حوزه تئاتر و فلسفه تحصیل و از سال 2006 در تئاتر ملی یونان تولیدات بسیاریرا کارگردانی کرده است و در بسیاری از موسسات آموزشی شناخته شده، از جمله دانشگاه آتنتدریس می‌کند.

اوانجلاتوجوایز متعددی را تحت عنوان بهترین کارگردان، بهترین هنرمند جوان و بهترین اثر برایکارهای اجراییش دریافت کرده است. او مدت‌ها روی تراژدی‌های یونانی مطالعه کرده و دراپرای ملی یونان اجراهای متعددی را با اقتباس از این آثار روی صحنه برده است.

شکرخداگودرزی نیز با سال‌ها سابقه در نمایشنامه‌نویسی و کاگردانی، همواره نگاهی معاصر بهخوانش آثار کلاسیک داشته است. او با تسلطی که روی شخصیت‌های اساطیری و حماسی ایراندارد، اوانجلاتو را در این پنل همراهی خواهد کرد.

ایندو در این پنل، به تحلیل شخصیت زنان در آثار مفاخر ملی سرزمین خود خواهند پرداخت وبه مطالعه‌ای نوین در آثار شاخص دو شاعر نامدار در سطح بین‌المللی، حکیم فردوسی شاعرشاهنامه و ارویپید تراژدی‌نویس یونانی خواهند پرداخت. از کلیه دانشجویان و علاقمندانبه تئاتر، ادبیات حماسی و اسطوره‌شناسی دعوت می‌شود که در این گفتگوی بینافرهنگی شرکتکنند.

این پنل دوم بهمن، در سالن امیرخانی خانه هنرمندانایرانشهر، از ساعت 17 تا 20 برگزار خواهد شد. جشنوارهتئاتر از 28 دی تا 9 بهمن برگزار می‌شود.

منبع : خبرآنلاین

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید