سه‌شنبه 28 فروردین 1403
خانهکسب‌وکارهای دانش‌بنیانرایانه و ارتباطاتکابل ۱۴ هزارکیلومتری زیردریا با ۶۰ ترابیت بر ثانیه میان آمریکا، ژاپن...

کابل ۱۴ هزارکیلومتری زیردریا با ۶۰ ترابیت بر ثانیه میان آمریکا، ژاپن و فیلیپین

سافت‌بنک ژاپن همراه با فیس‌بوک و آمازون کابل زیردریایی 60 ترابیت بر ثانیهای را به طول 14000 کیلومتر از آمریکا تا فیلیپین خواهند کشید.

 به گزارش رتبه آنلاین به نقل از خبرآنلاین، غول‌های مخابراتی ژاپن کابل جدیدی از امریکا به ژاپن و سپس فیلیپین را تعریف کرده اند که طول آن 8700 مایل خواهد بود و دیتای 60 ترابیت بر ثانیه ای را تا 2020 منتقل خواهد کرد.

سیستم کابلی مذکور را کنسرسیوم ژوپیتر اجرایی خواهد کرد که از لس آنجلس شروع شده و در دونقطه ژاپنی به نام های شیما در استان Mie و مارویاما در استان چیبا روی زمین آمده و سپس با رفتن به زیردریا مجددا از منطقه Daet در فیلیپین سربرخواهد آورد. علاوه بر سافت بنک، فیس بوک و آمازون، کمپانی های NTT ژاپن، PCCW Global از هنگ کنگ و PLDT از فیلیپین در این کنسرسیوم حضور دارند.

دلیل ورود سافت بنک به این پروژه اتصال میلیاردها ابزار مربوط به اینترنت اشیاء است که به زودی رخ خواهد داد و باعث شده تا سرمایه گذار ژاپنی در این راه پیش قدم شود.

رشد تقاضا برای پهنای باند در منطقه پاسیفیک و آسیای جنوب شرقی به دلیل توسعه روزافزون استریمینگ ویدئویی، ویدئوهای 4K و 8K، واقعیت مجازی است که در این راه آمازون و فیس بوک نیز می خواهند سهمی از آن داشته باشند.

ماه گذشته بود که کابل اینترنت زیردریایی مایکروسافت و فیس بوک به طول 4 هزار کیلومتر راه اندازی شد. در حالی که گوگل نیز برای خط Indigo که آسیا و استرالیا را بهم از زیردریا وصل می کند، برنامه های خود را اعلام کرد.

 

 

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید