پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
خانهکسب‌وکارهای دانش‌بنیاناستارتاپ‌هاچشم‌انداز سوددهی استارتاپ‌ها در "بورس"

چشم‌انداز سوددهی استارتاپ‌ها در “بورس”

ورود چهار شرکت “دیجی کالا”، “شیپور”، “تپ سی” و “کافه‌بازار”، با تعاملات انجام شده و در نظر گرفتن سخت‌گیری‌های موجود، مسائلی است که قابل رفع بوده و چشم انداز سوددهی در این مجموعه‌ها وجود دارد.
به گزارش رتبه آنلاین، مسعود حمیدزاده، کارشناس‌ارشد سرمایه‌گذاری‌های جسورانه گروه مالی فیروزه به بورس‌نیوز گفت: نظرسنجی صورت گرفته توسط سازمان فرابورس بیشتر به استفاده از خرد جمعی متخصصان برای نظرسنجی در خصوص مسائل تکنیکال، جزییات ناشران و گروه سرمایه‌گذاران اختصاص یافت که نکته مهم آن استفاده از فرصت حقیقی برای تخصیص ظرفیت بازارسرمایه در جهت تامین مالی مجموعه‌های استارتاپی است.
وی ادامه داد: ورود چهار شرکت “دیجی کالا“، “شیپور“، “تپ سی” و “کافه‌بازار”، با تعاملات انجام شده و در نظر گرفتن سخت‌گیری‌های موجود، مسائلی بوده که قابل رفع است و چشم‌انداز سوددهی در این مجموعه‌ها وجود دارد، البته هر مجموعه به صورت جداگانه در بخشی بخصوص چالش را تجربه کرده که بعد از بازار هدف و حتی قبل از آن هم فضای بورسی شدن این شرکت‌ها قطعی به نظر می‌رسد.
کارشناس ارزش سرمایه‌گذاری جسورانه گروه مالی فیروزه در خصوص ارزش‌گذاری این شرکت‌ها خاطرنشان کرد: در فرآیند “ارزش گذاری” طی مذاکرات ناشران و متعهدان پذیره‌نویسی ارزش گذاری‌هایی انجام شده، تصمیمات اخذ شده و در حال رسیدن به یک بازه نهایی هستند.
وی ادامه داد: در بررسی مدل ارزش گذاری استارتاپ‌ها و تفاوت با دیگر شرکت ها، مبحث رشد حائز اهمیت بوده و قسمت بیشتری از ارزش به پتانسیل‌ها و گرفتن سهم بیشتر از بازار تخصیص می‌یابد که درباره مواردی که پیشتر ذکر شد این نمونه‌ها یکه‌تاز هستند، این مجموعه‌ها در حال حاضر سهامداران خود را داشته و ورود آن‌ها به بورس مبنی بر پذیرش این ادبیات توسط بازار سرمایه می‌باشد.
حمیدزاده تصریح کرد: در نهاد‌های تامین سرمایه و ارزش گذار، افراد نه تنها در فعالیت‌های بورسی، بلکه در فعالیت‌های غیربورسی خود نیز دچار درگیری در ارزش گذاری هستند و با ادبیات این حوزه آشنایی نیز دارند و این امر که چقدر ادبیات موجود از سوی شرکت بورس و فرابورس قابل پذیرش باشد، باید در ادامه راه روشن شود.
کارشناس ارزش سرمایه گذاری جسورانه گروه مالی فیروزه در پایان، براساس سیگنال‌های دریافتی وجود علاقه به پذیرش روش‌های نوین را تایید کرد.

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید