پنج‌شنبه 30 فروردین 1403
خانهخبرچرا پیمان معادی پیشنهاد سازمان اوج را رد کرد؟

چرا پیمان معادی پیشنهاد سازمان اوج را رد کرد؟

پیمان معادی، کارگردان «بمب؛ یک عاشقانه» تاکید کرد پیشنهاد سازمان اوج و بنیاد فارابی برای ساخت این فیلم را رد کرده است، چون همیشه دوست داشته‌ است مستقل باشم.
به گزارش رتبه آنلاین،  نشست رسانه‌ای فیلم «بمب؛ یک عاشقانه» با حضور پیمان معادی (کارگردان و بازیگر)،محمود کلاری (مدیر فیلمبرداری و بازیگر)، لیلا حاتمی (بازیگر)، حبیب رضایی (بازیگر)،ایرج شهزادی (صدابردار و صداگذار)، ارشیا عبدالهی (بازیگر) واحسان رسول‌اف (تهیه‌کننده)، عصر امروز در سالن نشست‌های پردیس ملت با اجرای محمود گبرلو برگزار شد.

پبمان معادی در این نشست با اشاره به ریشه فیلم در خاطرات دوران کودکی‌اش وتکرار شعار مرگ بر آمریکا در آن گفت: «قصد خاصی برای تکرار شعار مرگ ‌بر آمریکا نداشتم،یادم هست در کودکی در مدارس در صف می‌ایستادیم و همانند خیلی از شما شعارهای مرگ برآمریکا، مرگ بر شوروی، مرگ بر انگلیس را سر می‌دادیم. چون این خاطره را از دوران کودکیداشتم در فیلم از آن استفاده کردم.»

او در ادامه به تجربیاتش در سینمای آمریکا اشاره کرد و افزود: «پنج فیلمی که درخارج از ایران کار کردم، به من کمک کرد تا نظم و دیسیپلین به‌دست بیاورم و بتوانم یکبیگ پروداکشن را اداره کنم.»

معادی با اشاره به بازی محمود کلاری در این فیلم گفت: «من وقتی به حضور آقای کلاریدر فیلم فکر کردم، چند روز مانده بودم که چگونه به ایشان بگویم تا این پیشنهاد را بپذیرداما وقتی گفتم، بلافاصله قبول کرد و گفت برای تو بازی می‌کنم.»

کلاری هم در پاسخ گفت: «رابطه من با پیمان معادی خیلی قدیمی نیست. از زمان «جدایینادر از سیمین» رابطه نزدیکی بین ما شکل گرفت که مثل رابطه یک پدر با پسر است.»

این کارگردان در واکنش به پرسشی درباره علت تغییر نام فیلم از «بمب» به «بمب، یکعاشقانه» پاسخ داد: «نام فیلم به انتخاب خودم بود و مصلحتی در کار نبود. عنوان انگلیسیاین فیلم« LThe bomb :A love story به نظرم جالب بودکه مطرح کردم.»

او همچنین در پاسخ به این سوال که نشان دادن تصویر خشن از ایران دهه شصت، آیا باعثتوقیف فیلم نمی‌شود، گفت: «من اصلا قصد نداشتم خشونت آن دوران را نشان دهم اما فیلماگر به نظر شما خشن آمده به خاطر این است که دهه 60 دوره خشنی بود. آن زمان معلم‌هابچه‌ها را می‌زدند، برای مثال من از دست همه معلم‌هایم کتک خوردم. در کل دهه 60 دوره‌ایعصبی و خشن بود و عشق پنهان بود؛ برای همین تنها روی دیوارها نوشته می‌شد فلانی رادوست دارم و از این‌جور چیزها.»

حبیب رضایی بازیگر فیلم هم در این نشست گفت: «در طول دو سال گذشته، من شاهد رونداین فیلم بودم. مثل پیمان من هم در مدرسه بسیار کتک می‌خوردم. وقتی درمورد شخصیت‌هاحرف می‌زدیم پیمان پیشنهاد داد که این نقش را بازی کنم و قبول کردم. این هفدهمین سالدوستی من و پیمان است و طی این سال‌ها بارها باهم درمورد سینما اتود زدیم و حرف زدیم.این همکاری تازه هم هیچ اتفاق عجیبی برایم نبود و مثل همه کارهای دیگری بود که انجامدادیم.»

پیمان معادی هم در ادامه حرف‌های رضایی گفت: «من بخش بزرگی از فیلمنامه «بمب؛ یکعاشقانه» را مدیون حبیب رضایی هستم.»

ارشیا عبدالهی، بازیگر فیلم نیز در این نشست گفت: «من سه بار تست دادم تا بالاخرهقبول شدم. برای من تجربه خیلی بزرگی بود که با آقای پیمان معادی و حبیب رضایی و خانملیلا حاتمی بازی کردم. فکر نکنم دیگر چنین تجربه‌ای برایم اتفاق بیفتد.»

پیمان معادی در ادامه به تولید مستقل فیلم خود اشاره کرد و گفت: «من هیچ وقت نه سفارشی می‌نویسم و نه تا حالا نوشته‌ام. در زمان ساخت «بمب؛ یک عاشقانه» هم چندین نهاد کهفیلم‌های بزرگی را در این جشنواره سرمایه‌گذاری کرده‌اند؛ به من لطف داشتند از جملهسازمان اوج، شهرداری و فارابی اما همیشه دوست داشتم مستقل باشم. برای همین تا به حالیک کلمه در این فیلم به خواست هیچ نهادی و هیچ ارگانی اضافه نشده است.»

کارگردان «بمب؛ یک عاشقانه» درباره موسیقی متن فیلم هم توضیح داد: «من همیشه کارهایالنی کارایندرو را خیلی دوست داشتم. حتی وقتی درمورد نقش با خانم حاتمی حرف می‌زدم،موسیقی‌های خانم کارایندرو را برایشان می‌فرستادم تا بگویم حال و احوال فیلم چگونهاست. این افتخار همکاری به سبب حضور من به عنوان داور در یک فستیوال در یونان بود.آنجا توانستم با او ارتباط بگیرم… او بعد از مرگ آنجلوپلوس خیلی سخت‌گیر بود و کارنمی‌کرد اما به طرز عجیبی فیلم را دوست داشت و امروز روابط عجیبی با هم داریم… می‌توانمبگویم مثل خاله من شده و زنگ می‌زند و حال بچه‌هایم را می‌پرسد…»

منبع : خبرآنلاین

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید