جمعه 10 فروردین 1403
خانهخبرورزشیچاینا دیلی: ایران به دنبال شکستن طلسم یک چهارم نهایی

چاینا دیلی: ایران به دنبال شکستن طلسم یک چهارم نهایی

روزنامه چینی نوشت ایران شانس بالایی برای عبور از چین و رسیدن به مرحله بعد جام ملت‌های آسیا دارد.

به گزارش رتبه آنلاین از ایسنا و به نقل از چاینا دیلی، در یکی از دیدارهای حساس یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا، تیم ملی فوتبال ایران باید برابر چین قرار گیرد. این دیدار در حالی برگزار می‌شود که معمولا ایران در جام‌های ملت های آسیا در مرحله یک چهارم نهایی به مشکل خورده است.

در جام گذشته ایران برابر عراق در این مرحله در ضربات پنالتی حذف شد و از رقابت ها کنار رفت. همچنین در سالهای ۲۰۱۱ و ۲۰۰۷ این تیم کره جنوبی بود که در این مرحله سد راه ایران شد. در واقع بعد از سال ۲۰۰۴، تیم ملی فوتبال ایران هرگز نتوانسته است از این مرحله در جام ملت ها پا را فراتر بگذارد. با این حال تیم فعلی ایران از شانس بیشتری نسبت به چین برخوردار است تا در بازی پنجشنبه به برتری برسد.

ایران در جام ملت‌ها تاکنون ۹ گل در چهار دیدار به ثمر رسانده است و از بازیکنان هجومی خوبی در ترکیب خود بهره‌مند است. نکته دیگری هم که می‌تواند در دیدار یک چهارم نهایی به سود این تیم باشد، جو ورزشگاه خواهد بود.

باید دید ایران می‌تواند طلسم یک چهارم نهایی‌ها را بشکند و برای اولین بار بعد از سال ۲۰۰۴ به جمع چهار تیم برتر آسیا برسد یا شاگردان لیپی کار بزرگی خواهند کرد و با شکست ایران به مرحله بعد خواهند رسید.

خبرنگار مهرداد میرزایی
دبیر داوود حاجبیان

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید