جمعه 31 فروردین 1403
خانهخبرورزشیچانه‌زنی برای ثبت نام مسابقات تیراندازی کویت

چانه‌زنی برای ثبت نام مسابقات تیراندازی کویت


رضا ملک محمدی گفت: احتمال رفتن تیم ملی تیراندازی به مسابقات سلاح‌ها بادی کویت بسیار ضعیف است، رییس فدراسیون برای انتخابات کنفدراسیون آسیا و دو داور برای قضاوت به کویت می‌روند اما هنوز اسامی تک تک ورزشکاران و مقدار پولی که باید واریز شود انجام نشده و در حال چانه زنی هستیم.

به گزارش رتبه آنلاین، دبیر فدراسیون تیراندازی در گفت‌و‌گو با ایسنا در مورد آغاز اردوهای تیم ملی اظهار کرد: تیراندازان جوان ما امروز از بازی های المپیک جوانان باز می گردند. تمرینات را هم به شکل جدیدی برنامه‌ریزی کردیم و نفرات منتخب را اعلام خواهیم کرد که از آخر این هفته تمرینات خود را آغاز کنند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا اسامی جدیدی به تیم ملی اضافه خواهد شد، گفت: با توجه به مسابقات قهرمانی کشور که برگزار شد تعدادی چهره‌های جدید آمدند و رکوردهای خوبی زدند. آن‌ها خود را به کمیته تیم ملی و استعدادیابی فدراسیون نشان دادند و یقینا به جمع نفرات قبلی اضافه خواهند شد. رویکرد ما این است که به جوانان و نوجوانان نیز توجه کنیم. آن‌ها را نیز باید بیاوریم تا حضورشان سبب تحریک بزرگسالان شوند.

ملک محمدی در خصوص اعزام به مسابقات سلاح های بادی کویت خاطرنشان کرد: فکر نمی‌کنم اعزام شویم. البته آخرین تلاش‌ها را می‌کنیم تا از هر طریق ممکن در این چند روز باقی مانده ثبت نام کنیم و خود را به مسابقات برسانیم. ما اعلام اسامی اولیه را انجام دادیم ولی واریز وجه را هنوز انجام ندادیم. چون می‌خواهیم با کمترین هزینه اعزام شویم. الان می‌گویند باید جریمه پرداخت کنیم اما ما نمی‌خواهیم جریمه‌ای بدهیم. چون ثبت نام ها انجام شده می‌خواهیم بدون جریمه و با کمترین هزینه برویم.

دبیر فدراسیون تیراندازی در پاسخ به این سوال که آیا فدراسیون برای ثبت‌نام‌ دیر اقدام کرده که منجر به پرداخت جریمه خواهد بود گفت: ما اعلام آمادگی کردیم. ما خیلی وقت پیش اعلام آمادگی کرده بودیم حتی اسامی ۲ داور هم معرفی کرده‌ایم و دو داور در این مسابقات داریم. رییس فدراسیون نیز برای انتخابات کنفدراسیون آسیا می روند و دو داور برای قضاوت مسابقات اعزام خواهند شد. اعلام آمادگی تیم ایران را هم کردیم ولی تک تک اسامی و مقدار پولی که باید واریز کنیم هنوز انجام نشده و در حال چانه زنی هستیم که ان شاالله با حداقل ممکن باشد و انجام دهیم.

او در پاسخ به این سوال که مسابقات نزدیک است و هنوز ثبت نام انجام نشده آیا برای گرفتن ویزا به مشکل نخواهید خورد، گفت: مسابقات در کویت است، کویت ویزای شینگن ندارد و ورزشکاران نیز به کشور دیگری هم نمی خواهند بروند آنقدر سخت نمی گیرند. البته اگر کنفدراسیون آسیایی و مسئولان برگزاری مسابقات تاییدیه به سفارت خانه بدهند، سفارت خانه سریعا برای صدور ویزا اقدام خواهد کرد.

ملک محمدی احتمال رفتن به مسابقات کویت را ضعیف پیش بینی و خاطرنشان کرد: احتمال رفتن بسیار ضعیف است ولی ما ناامید نیستیم. دوست داریم که بچه‌های ما در این مسابقات محک بخورند. تا روز گذشته هم رییس فدراسیون به کمیته روابط بین الملل دستور پیگیری دادند تا بتوانیم تیم را جمع و جور کنیم تا بروند، من از قبل هم می گفتم که احتمال رفتن  به این مسابقات ضعیف بوده و اکنون هم می گویم، اما تلاش خود را خواهیم کرد. این مسابقات برای تیراندازان همانند یک اردو بود و همچنین بچه‌های ما می توانستند مدال های زیادی هم بگیرند، چون بچه‌های ما حریف این سطح مسابقات می شوند. تیراندازان ایرانی در سلاح‌های بادی به ویژه تفنگ ۱۰ متر اقبال بالایی دارند.

دبیر فدراسیون تیراندازی در پاسخ به این سوال که چون قبل از مسابقات کویت اردویی هنوز برگزار نشده گمان می رود که فدراسیون تمایلی برای اعزام به این مسابقات نداشته است، توضیح داد: تیراندازان در اردو نیستند اما تمرینات خود را دنبال می کنند. خود آن ها از شرایط آگاه اند. چند روز پیش سبقت اللهی در تپانچه رکورد شکنی کرد. آن‌ها آماده اند و تمرین می‌کنند درست است که به شکل متمرکز در فدراسیون نیستند اما همه می دانند و تمرین می کنند. در مسابقات که در این روزها برگزار شد شاهد رشد و ارتقا رکوردهای آقایان نیز بودم و این نشان دهنده تمرین مستمر تیراندازان ما است. ما امکان تمرین را از آن‌ها نگرفتیم اردوی قبل از اعزام برگزار نکردیم. اگر با اعزام موافقت شود فوری اردوی اعزام می گذاریم و ورزشکاران را زیر چتر حمایتی فدراسیون خواهیم آورد.

وی در مورد مسابقات رسمی بعد از کویت گفت: مسابقات رسمی بعدی جام جهانی دهلی است. در آن مسابقات مشکلی وجود نخواهد داشت و این اردوها هم که داریم نیت دهلی است، اما خوب اگر امکان اعزام وجود داشته باشد بهترین ها را هم به کویت می فرستیم.

ملک محمدی در مورد شرایط مربیان خارجی تیم‌های ملی نیز خاطرنشان کرد: گوران ماکسیموویچ در ایران نیست و اگر نیاز به اردوی طولانی مدت باشد از او می خواهیم که به ایران بیاید، اما سماکین مربی تیم ملی تپانچه ایران است و با بچه‌ها چه در فدراسیون و چه در شهرستان‌ها تمرین می کند. برای اهداف پروازی هم در حال رصد و رایزنی هستیم چندین نفر را نشان کردیم تا ببینیم کدام یکی از آن‌ها به ویژه از لحاظ قیمتی برای ما مناسب‌تر است. ما باید بتوانیم پاسخگو باشیم و نباید مانند گذشته برای فدراسیون بدهی بالا بیاوریم. اکنون با پول موجود مربی انتخاب خواهیم کرد.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید