پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
خانهاخبار روزپیش بینی افزایش قیمت نفت به ۶۵ دلار در سال آینده میلادی

پیش بینی افزایش قیمت نفت به ۶۵ دلار در سال آینده میلادی

پیش بینی افزایش قیمت نفت به 65 دلار در سال آینده میلادی

شرکت خدمات مالی گلدمن ساچز انتظار دارد تقاضای جهانی برای نفت و مخصوصاً برای سوخت هواپیما تا بهار سال آینده میلادی به خاطر تولید انبوه واکسن کرونا افزایش یابد و قیمت نفت را در سه ماهه سوم سال تا ۶۵ دلار در بشکه بالا ببرد.

 به گزارش رتبه آنلاین از تسنیم به نقل از اویل پرایس، شرکت خدمات مالی گلدمن ساچز انتظار دارد قیمت نفت برنت در سه ماهه سوم 2021 به 65 دلار در هر بشکه برسد، گرچه ممکن است سال 2021 را با 58 دلار در هر بشکه به پایان برساند.

این بانک سرمایه گذاری در یادداشتی نوشت انتظار دارد نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا تا سه ماهه سوم سال آینده میلادی به 55.88 دلار در هر بشکه برسد. این رقم از 51.38 دلار در هر بشکه ای که قبلاً پیش‌بینی شده بود بیشتر است.

تحلیلگران گلدمن می گویند:« احتمال زیادی وجود دارد که واکسن کرونا تا بهار سال آینده در دسترس عموم قرار بگیرد و به این ترتیب تقاضای جهانی برای نفت و مخصوصاً برای سوخت هواپیما افزایش یابد».

جفری کری، از تحلیلگران گلدمن ساچز چندی پیش گفته بود دوررنمای کوتاه‌مدت قیمت نفت ضعیف است ولی در 2021 افزایش قیمت بیشتری خواهیم داشت. وی در جولای اشاره کرده بود اگر قیمت‌ها به سرعت افزایش یابد، تولید نفت شیل بالا رفته و روند تعادل دوباره بازار بر هم می‌ریزد.

تحلیلگران گلدمن در ماه جولای پیش بینی کرده بودند تقاضا برای نفت تا 2022 به سطح قبل از بحران کرونا باز می‌گردد چون میلیون‌ها نفر دوباره بر سر کار خود حاضر می شوند، حمل و نقل خصوصی رونق بیشتری می یابد و دولت از هزینه‌های زیرساختی حمایت می‌کند.

تحلیلگران در آخرین یادداشت خود اعلام کردند انتظار دارند تقاضا برای نفت 3.7 میلیون بشکه در روز بین ژانویه و اوت سال آینده میلادی افزایش یابد و عرضه نفت به خاطر ادامه کاهش تولید اوپک پلاس و افزایش نسبی عرضه غیر اوپک همچنان محدود باشد.

اخبار خوب اقتصادی از چین، ضعف دلار و تصمیم شرکت نفت دولتی امارات برای کاهش 30 درصدی عرضه نفت در ماه اکتبر باعث شد قیمت نفت این هفته را با افزایش آغاز کرده و به بالاترین رقم طی 5 ماه گذشته برسد.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید