سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403
خانهتجارتاصناف و اتاق‌هاپیشنهادات اتاق تعاون ایران به سه وزارتخانه اقتصادی کشور

پیشنهادات اتاق تعاون ایران به سه وزارتخانه اقتصادی کشور

رئیس اتاق تعاون ایران انتظارت بخش تعاون از وزرای اقتصاد و دارایی، صنعت، معدن، تجارت و وزارت کار، تعاون و رفاه را مطرح کرد.

به گزارش رتبه آنلاین از باشگاه خبرنگاران جوان؛ بهمن عبدالهی رئیس اتاق تعاون ایران در نشست مشترک هم‌اندیشی و تدوین دیدگاه‌ها و نظرات وزرای پیشنهادی وزارت صنعت، معدن، تجارت ، وزارت اقتصاد و دارایی و وزارت کار، تعاون و رفاه با بیان اینکه بخش تعاون یکی از سه اصل اساسی اقتصاد کشور به شمار می‌رود گفت: در اصل 44 و 43 قانون اساسی به این موضوع تاکید شده است. این در حالی است که عموم مردم تعاونی‌ها را تنها در قالب بخش مصرفی مسکن می‌دانند

عبداللهی تعاونی‌ها را به تنهایی یک دولت کوچک دانست و گفت: تعاونی‌ها در تمامی فعالیت‌های اقتصادی از جمله بانک، بیمه، صنعت، تولید، بازار سرمایه، دانش بنیان نقش اساسی دارد و هیچ حوزه‌ای وجود ندارد که بخش تعاون در آن فعال نباشد.

وی ادامه داد: متاسفانه فعالیت تعاونی‌های کنونی با نقشه ترسیم شده حوزه تعاون فاصله بسیار زیادی دارد اما با وجود این عقب‌ماندگی بخش تعاون به عنوان یکی از سه رکن اساسی اقتصاد کشور به شمار می‌رود.

رئیس اتاق تعاون ایران ادامه داد: امیدواریم با حضور وزرای جدید در سه بخش صنعت، معدن، تجارت، کار و رفاه و وزارت اقتصاد و دارایی شاهد شکوفا شدن بخش تعاون باشیم.

وی به انتظارات اتاق تعاون از وزارت اقتصاد و دارایی پرداخت و گفت: وزارت اقتصاد و دارایی یکی از تاثیرگذار ترین و میدانی‌ترین وزارتخانه‌های دولت به شمار می‌رود و بسیاری از سازمان‌ها و نهادهای این وزارتخانه به زندگی مردم سر و کار دارد.

عبداللهی افزود: معاونت امور مالیاتی، بورس، گمرکات و بانک‌ها به عنوان زیرمجموعه‌های وزارت اقتصاد و دارایی با فعالان حوزه تعاون و اقتصاد ارتباط مستقیم دارند.

وی با اشاره به اینکه هرچه ارتباط وزارت اقتصاد و دارایی با فعالان اقتصادی کشور بیشتر باشد روند فعالیت در این وزارتخانه تسهیل‌تر خواهد شد.

رئیس اتاق تعاون ایران به یکی از گلایه‌های بخش تعاونی از وزارت امور اقتصادی اشاره کردو افزود: متاسفانه دولت فارغ از نظرات فعالان اقتصادی و تعاونی اقدامات خود را انجام می‌دهند و بدون مشورت با فعالان اقتصادی سیاست‌های مهم را اتخاذ می‌کنند، این در حالی است که برخی از تصمیمات اتخاذ شده در تضاد با فضای کسب و کار است اما اعتقاد داریم وزیر پیشنهادی وزارت اقتصاد می‌تواند این مشکل را برطرف کند.

عبداللهی پیشنهادات اعضای اتاق تعاون ایران به وزیر پیشنهادی وزارت صنعت،معدن و تجارت را مطرح کرد و گفت: این وزارتخانه نیز یکی از تاثیرگذارترین وزارتخانه‌ها در حوزه‌های اقتصادی کشور است و در حوزه‌های صنعتی و تعاونی نقش قابل توجهی دارد.

وی افزود: ما هم اکنون درحوزه‌های مختلف از جمله لوازم خانگی، فولاد، پتروشیمی و صنایع تولیدی تعاونی‌های فعال داریم که متاسفانه در گذشته به این بخش‌ها کمتر توجه شده است.

رئیس اتاق تعاون ایران گفت:‌امیدواریم وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت با فعال کردن بخش‌های تعاونی بتواند این حوزه‌ها تقویت کند.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید