جمعه 31 فروردین 1403
خانهخبرپیام دبیر سی‌و‌سومین جشنواره موسیقی فجر در آستانه برگزاری این رویداد

پیام دبیر سی‌و‌سومین جشنواره موسیقی فجر در آستانه برگزاری این رویداد

حمیدرضا نوربخش، دبیر سی و سومین جشنواره موسیقی فجر در آستانه برگزاری این رویداد موسیقایی در پیامی از جایزه باربد و حوزه ایران فرهنگی گفت.


به گزارش رتبه آنلاین، حمیدرضا نوربخش، مدیر سی و سومین جشنواره موسیقی فجر همزمان با برگزاری این رویداد موسیقایی پیامی را منتشر کرد.

در متن پیام حمیدرضا نوربخش آمده است:

«سخن از موسیقی ایران زمین، سخن از صدای عشق است و یقینا به اندازه قدمت و قداست این موهبت الهی، می‌توان از ارجمندی‌های نهفته در معارف موسیقی این سرزمین کهن، صداقت اهالی شریف آن، زیبایی‌ها و ظرفیت‌های کم‌نظیرش و نقشی که در همراهی با فراز و فرودهای تاریخ اجتماعی مردم نجیب‌مان داشته است؛ سخن به میان آورد و بی‌گمان، نمونه بارز این ویژگی‌ها را می‌توان از غوغایی که موسیقی ملی ایران در فجر پنجاه و هفت و ایام قبل و بعد آن برپا کرد به روشنی سراغ گرفت.

این شور و نوای شگفت هنری و تأثیر معجزه‌وار آن در تقویت روح حماسی آحاد ملت‌مان، وامدار توانمندی‌های نهفته در بطن این موسیقی و نقش‌آفرینی هنرمندانی بود که از متن باور و امید مردم برخاسته و عاشقانه به معرفی آرمان‌های بلند خود ایستادند و البته نیز، این روند حضور و تأثیر، در فرازهای بعدی و بعدی تا سال‌های دیگر تا اینک، به قوت و زیبایی ادامه یافته است.

و اما این رساترین گونه هنری، هر ساله در قامت جشنواره موسیقی فجر، گزیده‌ای از آفرینش‌های تازه و بخشی از ظرفیت‌های منحصر به فرد خود را به تماشا و ارزیابی همان مردم می‌گذارد. از این روی، برگزاری این جشنواره، توانسته است به عنوان فرصتی برای مرور داشته‌ها و ترمیم فروگذاشته‌ها و همچنین ویترینی برای مرور فعالیت‌های یکساله هنرمندان این عرصه، به شمار رود و هر ساله با بهره‌مندی از نظرات و پیشنهادات سازنده، به اجراهایی تخصصی‌تر و رویکردهایی روشمند و متنوع‌تر برای حرفه‌ای‌تر شدن خود، دست یابد.

در آستانه دیدار با سی و سومین تجربه این رویداد بزرگ، خرسند آنیم که پس از تلاشی پیگیر و هدفمند، بیش از 90 اجرا در بخش‌های مختلف موسیقی دستگاهی، کلاسیک، نواحی، بانوان، ارکسترال، پاپ و تلفیقی به ارائه برنامه‌های خود در ایام جشنواره، خواهند پرداخت و نتایج رصد تخصصی قریب به 200 اثر تولیدی فعالان حوزه موسیقی کشور نیز در لوای «جایزه باربد» که به عنوان نقطه عطف این رخداد خاص، از دوره‌ سی و یکم به این جشنواره پیوسته است در قالب معرفی چهره‌ها و آفرینش‌های برتر، اعلام خواهد گردید و بهره‌یابی از اجرای گروه‌های بین‌الملل، به ویژه از کشورهای حوزه «ایران فرهنگی» نیز در بخش ویژه خود، مؤید هم طرازی این جشنواره با فستیوال‌های مطرح جهانی خواهد بود.

امید اینجانب و تمامی همراهان و همکارانم در بخش‌های مختلف هدایت و اجرای این جشنواره، بر افروختن شایسته سی و سومین چراغ پر فروغ موسیقی این مرز پر گهر در گستره همیشه پایدار معرفت و هویت مردمان آن است. کاروانی که بود بدرقه‌اش لطف خدای / به تجمل بنشیند، به جلالت برود ….

حمیدرضا نوربخش / مدیرسی وسومین جشنواره موسیقی فجر»

این رویداد موسیقایی از چهارشنبه 20 تا جمعه 29 دی برگزار خواهد شد و اختتامیه آن شنبه 30 دی خواهد بود.

منبع : خبرآنلاین

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید