پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403
خانهخبراقتصادیپنج نصیحت یک میلیاردر به کسانی که می‌خواهند کارآفرین باشند

پنج نصیحت یک میلیاردر به کسانی که می‌خواهند کارآفرین باشند

سر ریچارد برانسون کارآفرین و سرمایه گذار بریتانیایی است و احتماال تنها میلیاردر دنیا است که در هشت صنعت مجزا هشت شرکت میلیارد دلاری تاسیس کرده است.

به گزارش رتبه آنلاین به نقل از مجله بیزینساینسایدر،  برانسون در رشته های مرتبط بهمدیریت و اقتصاد درس نخوانده و خودش تجارت را یاد گرفته است. او شهرتش را مدیونموفقیت عظیم گروه شرکتهایویرجین است که عنوان دهها شرکت در سراسر دنیاست که نام چندین شرکت موفق در حوزه های خطوط هوایی، راه آهن، شبکه های تلویزیونی و ایستگاههای رادیویی، سرویسهای تلفن همراه، تورهای مسافرتی، هتل های زنجیره ای، کارتهایاعتباری، صنایع غذایی و پوشاک در میان آنها دیده می شود.

او شش نصیحت معروف به کسانی که تصمیم دارند،کارآفرینیکنند، را دارد:

*کاری کن که دیده شوی

کاری کن که در صفحه اول روزنامه ها دیده شوی نه در صفحاتمیانی. باید مردم تو را بشناسند چون در ذهنشان تو نماد آن کسب وکار هستی و آنهادوست دارند از کسی خرید کنند که شخصیتش برایشان جالب است. پس حتی خودت را مسخره خاص و عام کن ولی مشهور بمان. در غیر این صورت دوام نمی آوری.

*اسم خوبی پیدا کن

نام تجاری خاص بدون تردید باعث می شود که در خاطر بمانید، اما وقتی کاال یا خدمات شماکیفیت بالایی داشتهباشد شما آرام آرام به آن نام اعتبارمی بخشید.

*کاری که لذت نمی بری، انجام نده

سر و سامان دادن یک کسب وکار اصلا آساننیست و بایدفداکاری های زیادی انجام دهید و ازوقت و سرمایه تانخرج کنید، اما همه وقتی نتیجه کار چیزی باشد که به آن افتخار می کنید همه اینها ازیادتان می رود.

جاع باش

مهم نیست تا ابد زنده بمانی،مهم این است که اصلا محتاط زندگی نکنی. در هر کسب وکاری ریسک دارد .آمادهضربه خوردن باشیدچون از دور بازی کردن هیچوقت بهموفقیت ختم نمی شود. احتمالا بارها شکست خواهید خورد اما هیچ چیزی به اسم شکست کامل وجود ندارد. پس از شکست نترسید.

*برخورد اول خیلی اهمیت دارد

برخورد اول مابر مشتری آن موقع است که او کالا و خدماتما را می خرد. این مهمترین فرصت ماست و باید با کالا یا خدمات مان بهترین تاثیر رابر او برگذاریم. اما بار دومی هم وجود دارد و این یکی به اندازه بار اول اهمیتدارد. ما در چنین موقعیتی چطور از خودمان و نام تجاری مان دفاع می کنیم به شدتتعیین کننده است.رابطه خوب با مشتری از بار دوم آغاز می شود.

*رهبر باش، نه رئیس

رئیس دستور می دهد و رهبر سازماندهی می کند.و شرکتها به رهبر نیاز دارند نه رئیس. وقتی یک کارمند می گوید: باشه! قبول! رئیستویی. در ۹۰ درصد موارد منظورشاین است که با تو موافق نیستم ولی چون تو می گویی انجامش می دهم. اگر اینجا کارنمی کردم به همه می گفتم که این ایده چقدر اشتباه است. یک رهبر تجاری خوب کسی نیستکه دستوراتش مرتب اجرا می شود، او کسی است که باعث می شود دیگران بهتر فکر کنند وبه نتیجه بهتری برسند.

منبع : خبرآنلاین

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید