جمعه 31 فروردین 1403
خانهخبرپزشکیان: مسئله تراکتور سیاسی است و ریشه در بی عدالتی دارد!

پزشکیان: مسئله تراکتور سیاسی است و ریشه در بی عدالتی دارد!

طرح پرداخت حق پخش خوب است اما من برنامه مهمتری در مجلس دارم.

به گزارش رتبه آنلاین، زاوش محمدی:مسعود پژشکیان، او را خیلی از ما به وجهه اصلاح طلبی یا پزشکی اش می‌شناسیم اما نایب رئیس اول مجلس در صف اول فوتبالیست های تیم فوتبال مجلس هم هست. به این بهانه.در کافه خبر کمی با او گپ فوتبالی و البته ورزشی زده ایم.

*اساسا مسعود پزشکیان را فوتبالیست هم می شود نامید؟

فوتبالیست نیستم ورزش می کنم. فوتبال و فوتسال هم دوست دارم اما بیشتر برای تندرستی ورزش می کنم.

*دوره دانشجویی در تیم دانشگاه بودید؟

آن که چیزی نیست. اسمش نمی شود سابقه ورزشی!

*یکبار در جمع بچه های تیم فوتسال مس سونگون داشتید از سابقه فوتسال و فوتبال بازی کردن می گفتید!

ما یک هدف داشتیم، ورزش کردن هم برایمان یک وسیله بود. ورزش هدف نبود جزئی از زندگی ما است .

*ورزش شهرتان تبریز یک نماد محبوب دارد. تراکتورسازی که خیلی حال روز مدیریتی خوبی ندارد. کلی بدهی برای تیم مانده که ناشی از سو مدیریت است.

مشکل تنها در ورزش تراکتور نیست در کل ورزش ما این مسائل وجود دارد. در کشور مسائل زیادی در رابطه با همین زد و بندهایی که می گویند در ورزش انجام می شود یا پول هایی که می گویند رد و بدل می کنند، وجود دارد. جو سالمی درست نکردند و این نبود جو سالم تاثیرات بد فرهنگی هم ممکن است بگذارد. تراکتور هم از این مساله مستثنی نیست. امیدوارم راهکاری برای حل این مشکلات ایجاد شود.

*گیری که درباره تراکتور وجود دارد این است که می گویند شاید ترسیدند در آن منطقه زیادی سیاسی شود. این نگاه بود؟

تراکتورسازی سیاسی که هست. علتش هم بی عدالتی است که در جامعه داریم. ما اگر نتوانیم عدالت را در جامعه پیاده کنیم، آدم ها می گردند یک جایی را پیدا کنند که صدایشان را بلند کنند. تراکتور جایی است که می توانند جمع شوند حرف بزنند. بالذاته چیزی نیست که بخواهد سیاسی شود ولی به هر حال محلی است که تجمع می کنند و می خواهند یک سری حرف ها را به گوش یک عده سیاستمدار برسانند البته اگر بشنوند.

*الان اتفاقی افتاده که تماشاگر کمتری برای بازی تراکتور می رود و عده ای معتقدند به خاطر برخوردی است که با تیم شده است. 

تمامش به آن ربط ندارد. یک مقدار نتایجی که تیم می گیرد؛ نتایج خوبی نیست. یک مقدار هم التهابی که اول بود؛ فروکش کرده. اوایل خیلی وقت بود که در لیگ برتر تیم نداشتند حالا که آمدند دیگر آن التهاب اولیه وجود ندارد و در لیگ تیم دارند و هستند.

*یک قانونی در مجلس در دست بررسی است که آقای مطهری خیلی پیگیرش هستند ولی به نظر می رسد از طرف دیگران خیلی پیگیری نمی شود. آن هم قانون حق پخش است. شاید نیاز است از طرف دیگران هم پیگیری بیشتری شود تا این حل شود. در دوره آقای صفایی گام بزرگی برداشته شد اما آقای لاریجانی که رئیس صدا و سیما بودند زیر بار نرفتند و با مدیران استقلال و پرسپولیس توافق کردند آن قانون مختومه شد ولی الان باشگاهها خیلی امید دارند که در این مجلس بشود این قانون را به جایی رساند شما چیزی درباره اش می دانید؟

جزئیات را نمی دانم ولی آن چیزی که در دنیا انجام می شود همین است و ما هم اگر می خواهیم موفق شویم و از این زد و بندهای دیگر بیرون بیاییم، باید به این عمل کنیم. بالاخره بدون درآمدزایی درست و اصولی ،هرچه بودجه دولتی به فوتبال تزریق کنیم بی شک عایدی برایمان ندارد. حق پخش با تدوین یک قانون درست می تواند خیلی از این معضلات را حل کند و جلوی خیلی از ریخت و پاش ها را بگیرد. راه ورود بخش خصوصی را در صورت ایجاد این باور که سرمایه شان بی بازگشت نیست، باز می کند و آن وقت تیم های ما هم مثل تیم های همه دنیا شانس پیشرفت اصولی دارند.

*شما پیگیری اش می کنید؟

اگر لازم باشد پیگیری می کنم ولی الان اولویتم بیشتر بحث داده است تا خیلی از مسائل دیگر. چون مشکل عمده ای که الان به عنوان یک آدمی که در این مملکت زندگی می کند داریم نبود یک سیستم اطلاعاتی و داده شفاف برای کل مسائل است اگر آن را بتوانیم حل کنیم خیلی از مشکلات دیگر هم حل می شود. اگر در اطلاعات شفاف سازی شود خیلی از مسائل حل می شود.

*یکی از خواسته های مهم این روزها در حوالی ورزش، چالش ورود خانم هاست. مشکلی که بعد از ورود بانوان سوری به ورزشگاه آزادی بیشتر هم حساسیت زا شد.

این هم یک بحثی است که باید روحانیت و ما حل کنیم. بالاخره فقه دست مراجع محترم را برای تصمیم گیری باز گذاشته است. اینکه با توجه به شرایط زمانه بتوانند تصمیم گیری کنند. ولی این مسئله نیاز به تعامل دارد. خود بزرگان مذهبی و ارزشی هم مسائل را رصد می کنند و شاید نیاز به بررسی مجدد داشته باشد. بالاخره این اختیارات شرعی که در دین برای تصمیم گیری درباره بعضی از احکام شرعی ثانویه وجود دارد به همین دلیل است. به نظرم باید در این زمینه بتوانیم همهه ما مسئولین و نهادهای مذهبی تصمیم ساز جامعه را قانع کنیم. البته این البته کار ساده ای نیست.

41258

منبع : خبرآنلاین

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید