پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
خانهصنعتحمل‌و‌نقلپروازهای ایرانی برای بازگرداندن مسافران به کدام کشورها می­‌رود؟

پروازهای ایرانی برای بازگرداندن مسافران به کدام کشورها می­‌رود؟


دبیر انجمن شرکت­‌های هواپیمایی اعلام کرد: از هر کشوری که از طریق سفارتخانه­‌ها اعلام کنند که ایرانیان قصد بازگشت به کشور را دارند پرواز برای بازگرداندن آنها البته با رعایت همه پروتکل­‌های بهداشتی انجام می­‌شود و تاکنون از کویت، ترکیه، هندوستان، کردستان، عمان، ایتالیا و … مسافران ایرانی در پروازهای مختلف بازگردانده شدند.

به گزارش رتبه آنلاین از مقصود اسعدی سامانی در گفت­‌وگو با ایسنا اظهار کرد: از هر کشوری که درخواست بازگرداندن ایرانی­‌ها را داشته باشیم با هماهنگی­‌های صورت گرفته پروازهای خالی به آنجا می­‌رود و ایرانیان را به کشور باز می­‌گرداند که البته همه پروتکل­‌های بهداشتی در این زمینه رعایت می­‌شود.

وی افزود: تاکنون تنها هشت پرواز به مقاصد مختلف هندوستان برای بازگرداندن ایرانیان انجام شده است و پروازهای متعدد دیگری به مقاصد مختلفی مانند کویت، ترکیه، گرجستان، عمان و ایتالیا داشته­‌ایم.

دبیر انجمن شرکت­های هواپیمایی با بیان اینکه چرا برخی مسافران از شرایط قرنطینه­ و هزینه­‌هایی که باید پرداخت کنند رضایت ندارند گفت: این مسائل را من هم شنیده­‌ام اما ارتباطی به شرکت­‌های هواپیمایی ندارد و بر اساس قانون هزینه قرنطینه بر عهده دولت است که شامل هزینه هتل می­‌شود و هم اکنون به عنوان مثال برخی از مسافرانی که از ایتالیا آمده­‌اند با هزینه ایران ایر قرنطینه شدند.

اسعدی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه مسافران خارجی از ایران چگونه می­‌توانند به کشور خود بازگردند گفت: مسافران خارجی یا حتی ایرانی­‌هایی که دارای تبعیت و گذرنامه کشورهای دیگر نیز هستند می­‌توانند با پروازهای خالی برنامه ریزی شده به مقاصد خودشان سفر کنند و مشکلی برای آنها وجود ندارد.

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید