شنبه 1 اردیبهشت 1403
خانهاسلایدر اصلیپرخرج ترین دولت های اروپایی

پرخرج ترین دولت های اروپایی

مونا مشهدی رجبی: تعیین بودجه سالانه یکی از کارهای بسیار مهم دولت‌ها است و در هر کشوری متناسب با قانون آن کشور ، زمان مشخصی برای ارایه برنامه بودجه به مجلس نمایندگان یا پارلمان اعلام می‌شود. بودجه سالانه برنامه‌ای شامل هزینه‌ها و درآمدهای دولت است و طرح‌هایی که قرار است در هرسال اجرا شود هم در این قانون جای می‌گیرد.

به گزارش رتبه آنلاین به نقل از بانک مرکزی اتحادیه اروپا ،در سال ۲۰۱۶ میلادی نسبت هزینه‌های دولت فرانسه  به تولید ناخالص داخلی این کشور برابر با ۵۶.۴۹ درصد بود. در این سال هزینه‌های  دولت فنلاند معادل ۵۶.۱۳ درصد تولید ناخالص داخلی این کشور بود. هزینه‌های دولت بلژیک در این سال برابر با ۵۳.۷ درصد تولید‌ناخالص‌داخلی این کشور بود و در دانمارک برابر با ۵۲.۱۴ درصد تولید ناخالص داخلی بود.

طبق این گزارش در سال گذشته هزینه‌های دولت اتریش برابر با ۵۱.۰۴ درصد تولید ناخالص داخلی این کشور و هزینه های دولت یونان برابر با ۵۰.۲۵ درصد تولید ناخالص داخلی این کشور بود.

مطالعات نشان می‌دهد در این سال  هزینه‌های دولتی کشور سوید برابر با ۴۹.۰۷ درصد تولید ناخالص داخلی این کشور  و در پرتقال برابر با ۴۵.۷۸ درصد تولید ناخالص داخلی بود.در ایتالیا هزینه‌های دولتی در سال قبل برابر با ۴۹.۶۱ درصد تولید ناخالص داخلی بود و در مجارستان سهمی برابر با ۴۷.۶۲ درصد تولید ناخالص داخلی بود.

در سال قبل سهم هزینه‌های دولت ایرلند به تولید ناخالص داخلی این کشور برابر با ۲۸.۱ درصد تولید ناخالص داخلی این کشور بود و این کشور از نظر سهم بودجه سال قبل به تولید ناخالص داخلی هر کشور در انتهای فهرست کشورهای عضو اتحادیه اروپا قرار داشت.رومانی و بلغارستان  از دیگر کشورهایی بودند که در انتهای فهرست قرار داشتند.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید