شنبه 1 اردیبهشت 1403
خانهخبرورزشیپرافتخارترین ورزشکار ایران در جاکارتا: مسؤولان به حرف‌های خودشان عمل نکردند

پرافتخارترین ورزشکار ایران در جاکارتا: مسؤولان به حرف‌های خودشان عمل نکردند

دارنده ۶ مدال طلای بازیهای پاراآسیایی جاکارتا در رشته شنا گفت: عدم تعهد مسوولین وزارت ورزش و جوانان برای پرداخت پاداش مدال آوران جاکارتا سبب شده تا ورزشکاران انگیزه کافی برای کسب سهمیه پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو نداشته باشند.

به گزارش رتبه آنلاین، شاهین ایزدیار در گفت و گو با ایسنا، درباره وضعیت خود بعد از بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا اظهار کرد: بعد از جاکارتا تا به الان به جز یک اردوی تدارکاتی کوتاه مدتی که بیشتر جنبه‌ی تئوری داشت تا فنی، هیچ اردویی برای شناگران معلول از طرف فدراسیون برپا نشده و من تمرینات خود را به صورت انفرادی در مشهد پیگیری می‌کنم.

وی گفت: قرار بود ۱۳ خرداد برای شرکت در مسابقات کسب سهمیه ورودی به بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو راهی برلین آلمان شویم که متأسفانه به خاطر مشکلات مالی فدراسیون این سفر لغو شد. البته در شهریورماه نیز مسابقات قهرمانی جهان انگلیس را پیش رو داریم که این تورنمنت نیز برای کسب سهمیه است. البته بعید می‌دانم به این مسابقه نیز حتی در صورت تأمین بودجه اعزام شویم. زیرا این احتمال وجود دارد که کشور انگلستان به ورزشکاران ایران ویزا ندهد، همان طور که قبلاً نیز شاهد چنین اتفاقی بودیم.

ورزشکار پرافتخار جاکارتا در رشته شنا خاطرنشان کرد: شناگران معلول الان در بلاتکلیفی به سر می‌برند و بعد از جاکارتا تا به الان رها شده‌اند و هیچ حمایتی از آنها صورت نمی‌گیرد.

وی درباره تحصن امروز ورزشکاران مدال آور بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا جلوی درب وزارت ورزش و جوانان گفت: این تحصن به خاطر عدم تعهد مسؤولین وزارت ورزش و جوانان در پرداخت پاداش مدال آوران جاکارتاست، به طوری که پیش از این قرار بود به مدال آوران سکه بدهند، اما شنیده می‌شود که قرار است طی مراسمی در ماه مبارک رمضان به جای سکه در مراسم تجلیل حواله بدهند آن هم نصف قیمت سکه.

ایزدیار اضافه کرد: به خود من نیز قرار بود بابت ۶ مدال طلایی که در جاکارتا کسب کردم، به اندازه دو مدال طلا ۳۲۰ سکه بدهند که البته شنیده‌ام این تعداد نیز قرار است به صورت حواله کارت هدیه آن هم به تعداد ۲۴۸ تا نه ۳۲۰. به هر صورت این اجحاف در حق ورزشکاران است. زیرا معاونت ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان پیش از این اعلام کرده بود که جوایز مدال آوران جاکارتا در قالب سکه پرداخت خواهد شد و در مسابقات بعدی جوایز ریالی خواهد بود نه سکه. اما متأسفانه مسؤولین حتی به قول‌هایی که دادند نیز عمل نکردند.

دارنده ۶ مدال طلای بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا در پاسخ به این پرسش که آیا با شرایط فعلی انگیزه کافی برای کسب سهمیه ورودی بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو را دارید، افزود: به هر صورت این مساله در کاهش انگیزه ورزشکاران که ورزش شغلی اصلی آنهاست، بی‌تاثیر نیست. بسیاری از ورزشکاران به خاطر حضور در اردوهای پی در پی وقت کافی برای کار کردن در جای دیگری ندارند و مجبورند از طریق ورزش امرار معاش کنند. در حال حاضر نزدیک به ۸ ماه است که از بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا سپری می‌شود و هنوز ورزشکاران پاداش خود را دریافت نکردند. بسیاری از ورزشکاران از نظر اقتصادی شرایط خوبی ندارند و روی پاداش خود حساب کرده بودند. به هر صورت این بی‌تعهدی وزارت آن هم نزدیک به کسب سهمیه بازی‌های پارالمپیک، انگیزه ورزشکاران را تحت شعاع قرار خواهد داد.

وی خاطرنشان کرد: هرچند شناگران معلول در بلاتکلیفی به‌سر می‌برند و دقیقاً نمی‌دانند چه زمانی برای مسابقات کسب سهمیه اعزام خواهند شد، اما من تمرینات خود را به طور مرتب در مشهد پیگیری می‌کنم و تلاشم بر این است که در ۱۰۰ متر قورباغه و ۵۰ متر کرال سینه موفق به کسب سهمیه پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو شوم. البته این که بگویم همان افتخاراتی را که در جاکارتا کسب کردم در پارالمپیک نیز تکرار می‌کنم، این طور نیست.

ایزدیار در پایان افزود: بهترین رتبه من در پارالمپیک لندن و ریو در صدمتر قورباغه هشتم بود، اگر همین جایگاه را با امکانات کنونی که نه اردویی داریم و نه به مسابقات برون مرزی اعزام می‌شویم، تکرار کنم کار بزرگی انجام دادم. البته تلاشم بر این است که در صورت امکان جایگاه خود را ارتقا ببخشم و حتی اگر شرایط فراهم باشد، در سکو قرار بگیرم.

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید