پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
خانهخبرکارتون و طنزپاچه را بده بالا که شیر تلگرام را می‎بندند!

پاچه را بده بالا که شیر تلگرام را می‎بندند!

 

شهرام شهيد‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ي/طنزنویس| تلگرام در پایان فروردین فیلتر می‎شود. تلگرام در پایان فروردین فیلتر نمی‎شود. هر دو خبر دیروز پخش و هر دو خبر از قول مقامات و برخی منابع آگاه نقل شد. می‎بینید چه مملکت عجیبی داریم؟ بعد هم مقامات مسئول دیگری، خبر را تکذیب کردند و گفتند دروغ سیزده بوده. این‌که چطور می‎شود هر دو خبر دروغ سیزده باشد مهم نیست. این مهم است که ما اگر زرنگ باشیم می‎توانیم از همین ظرفیت فرهنگی استفاده و توریست وارد کشور کنیم. چون آدم در این کشور با بحران‎های فلسفی خاصی باید دست و پنجه نرم کند و هر شهروند ایرانی اگر به سخن مقامات گوش کند ناچار دچار یک چال اسکندرون فکری می‎شود. خب چرا ما تور «چال اسکندرون فلسفی» برگزار نکنیم؟
حالا از آن طرف هم وزیر ارتباطات می‌گوید: شبکه‎های اجتماعی باعث کم شدن فاصله مسئولان با مردم می‎شود. من واقعا از وزیر ارتباطات عذرخواهی می‎کنم که با اقدام درخصوص فیلتر کردن تلگرام نقش موثری در دور شدن مردم و مسئولان داشتم. عزیزجان بنده در بین خانواده خودمان نمی‌توانم به کسی بگویم دست به تلگرام نزن و به جایش کاهو سکنجبین سیزده بدر را نوش جان کن یا بیا برویم وسطی بازی کنیم. همین بازی وسطی در سیزده‎بدر را فردا زنانه مردانه کنند همه قدرش را می‎دانند اما فعلا همه سرشان توی گوشی‎شان است.
از بحث دور نشویم. در ادامه عرایضم باید بگویم البته هستند مقاماتی که از این جمله وزیر ارتباطات خیلی خوش خوشانشان شده و شنیده شده در برخی مجامع گفته‌اند: آره ببم جان. از قدیم و ندیم گفته‎اند :«دوری و دوستی.» برای همین ایجاد فاصله و دوری بین مسئولان و مردم باعث دوستی بیشتر بینشان می‎شود. درست مثل سلبریتی‎های فرنگی. ببین وقتی روی فرش قرمز راه می‎روند و دور از دسترس عموم مردم هستند چقدر تودل برو‌تر می‎شوند؟
شنیده شده عده دیگری از مقامات مسئول هم بعد از شنیدن این خبر از قول وزیر، در اتاق خوابشان را بسته‎اند و سوراخ کلید را هم با پنبه پوشانده‎اند و زنگ زده‎اند به جناب وزیر که: دستت درد نکنه. همینو می‎خواستی؟ حتما باید این‌قدر مردم نزدیک بشن؟ تا وارد حریم شخصی ما نشدن ببند اون شیر لامصب تلگرام را.
خلاصه اوضاعی است. یعنی اگر فکر کردید ‌سال ٩٧ با‌سال ٩٦ تومانی هفت صنار فرق دارد همین حالا بروید دکتر و بگویید ذهنتان را با یک ذهن کار نکرده و سالم که نهایتش تا مطب رفته و برگشته عوض کند. بنده خودم از طرفداران و دوستداران سگ هستم اما امیدی به ‌سال سگ ندارم.
یعنی امید من و شما و ذهن ما نیست که جهان ما را می‎سازد. متأسفانه ما اگر اعتقاد داریم سگ وفادار است و مهربان است و … برای خودمان داریم و این اعتقاد ما دردی را دوا نمی‎کند. یعنی درواقع مهم اعتقاد ما نیست. مهم این است که عده‌ای از دوستان به روی دیگری از سگ اعتقاد دارند که همانا اگر آن روی سگ بالا بیاید ما باید دممان را بگذاریم روی کولمان و پاچه‌مان را براساس شعار «پیشگیری بهتر است از درمان» بزنیم بالا و فرار کنیم.
چرا؟ شما ‌سال اولتان است تشریف آوردید ایران یا جهانگرد هستید؟ این مملکت چرا ندارد؟

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید