سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403
خانهخبراقتصادیپاسخگوی«کندی اینترنت» باشید

پاسخگوی«کندی اینترنت» باشید

حمیدرضاطهماسبی‌پور|حدود ۱۰روزی است که اینترنت همراه  گوشی‌های هوشمند ایرانی،  باوضع  فیلترینگ و قطعی تعمدی شرکت‌ها روبرو شده است.

هر چند که این وضعیت با روندی کم و بیش ادامه دارد و در برخی مناطق به شدت و در برخی مناطق با ملایمت بیشتری اجرا شده است، اما در یک کلام، مشکلی است که همچنان ادامه دارد.

در این خصوص ۱۰روز به صورت عملی  فیلترینگ اینترنت همراه و استفاده سخت از اینترنت همراه باعث شده تا خریداران و مشتریان بسته های اینترنتی تلفن‌های همراه، از خرید خود بهره ای نبرند.

با توجه به اینکه بسته های اینترنتی بر اساس زمان به مردم فروخته می شود، حالا این پرسش مطرح است که این حجم مالی کسب درآمد از اینترنت فروشی معیوب(توسط شرکت های اپراتوری) چه سرنوشتی دارد و چرا باید این هزینه، از جیب مشترکان خارج شود!
شرکت همراه اول، ایرانسل،رایتل و حتی شرکت‌های Adsl که یک سوم ماه(تا این لحظه) خدمات کیفی به مردم ارائه نداده‌اند، چرا باید هزینه چیزی را دریافت کنند که در عمل با مشکل مواجه بوده است.

شاید شرکت‌های اپراتوری اعلام کنند که با دستور مراجع قانونی این کار را سامان داده باشند، اما در نهایت باید به آنها یادآوری کرد که با این وضعیت، هزینه چیزی را دریافت کرده اند که خدمات کیفی نام ندارد و نوعی کم فروشی در ذات خود نهفته داشته است.

بر همین اساس ضروری است تا نهادهای ناظر در این حوزه ورود کنند و توضیح دهند که سرنوشت مشترکان بسته های اینترنتی همراه چیست و این حجم از زیان عمومی را چه کسی پاسخ گو باید باشد.

چرا که شرکت های اپراتوری،حتی برای چنین خدمات کم کیفیتی حتی یک پوزش خواهی ساده از محضر مردم را دریغ کردند و تنها در مقابل این رویه سکوت اختیار کردند.
به نظر می‌رسد حداقل خواسته عمومی مبنی بر توضیح دادن نهادهای مرجع، باید به سرعت اجرایی شود و علاوه بر عذرخواهی از مشترکان، هزینه این روزها به جیب مردم برگردانده شود.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید