سه‌شنبه 4 اردیبهشت 1403
خانهخبراقتصادی"پارسان" به هر سهم ۶۹۷ ریال اختصاص داد

“پارسان” به هر سهم ۶۹۷ ریال اختصاص داد

نفت و گاز

گروه گسترش نفت و گاز پارسیان در دوره ۶ ماهه منتهی به ۲۹ اسفند ماه ۱۳۹۸، به ازای هر سهم خود ۶۹۷ ریال کنار گذاشت که نسبت به دوره مشابه در سال گذشته که سود هر سهم ۸۴۳ اعلام شده بود، از کاهش ۱۶ درصدی در هر سهم حکایت دارد.

به گزارش رتبه آنلاین از بازار سرمایه (سنا)، گروه گسترش نفت و گاز پارسیان با سرمایه ۴۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال، صورت‌های مالی ۶ ماهه نخست دوره مالی منتهی به ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ را به صورت حسابرسی شده منتشر کرد.

گروه گسترش نفت و گاز پارسیان در دوره یاد شده، مبلغ ۲۸ هزار و ۲۱۹ میلیارد و ۱۲۶ میلیون ریال سود خالص کسب کرد و بر این اساس مبلغ ۶۹۷ ریال سود به ازای هر سهم خود اختصاص داد که نسبت به دوره مشابه در سال گذشته از کاهش ۱۶ درصدی برخوردار است.

این شرکت بورسی سود انباشته پایان دوره را با افزایش ۳ درصدی نسبت به دوره مشابه گذشته، مبلغ ۵۱ هزار و ۹ میلیارد و ۳۳ میلیون ریال اعلام کرده است.

یادآوری می‌شود “پارسان” در دوره ۶ ماهه نخست سال مالی منتهی به ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ (حسابرسی شده) سود هر سهم را مبلغ ۸۳۴ ریال و سود خالص را ۳۳ هزار و ۷۸۶ میلیارد و ۴۳۶ میلیون ریال قید کرده است.

همچنین براساس این گزارش، ارزش بازار گروه گسترش نفت و گاز پارسیان در دوره یاد شده، با افزایش ۱۲۰ هزار و ۷۶۹ میلیارد و ۵۱۱ میلیون ریال به ۵۰۵ هزار و ۴۴۸ میلیارد و ۲۷۴ میلیون ریال رسید. بهای تمام شده این شرکت نیز با افزایش ۲ هزار و ۶ میلیارد و ۲۵۹ میلیون ریال معادل ۶۹ هزار و ۶۰۱ میلیارد و ۱۹ میلیون ریال محاسبه شد.

“پارسان” تعدادی از سهام چند شرکت بورسی را با بهای تمام شده معادل ۷۸ میلیارد و ۴۰۳ میلیون ریال به همان مبلغ واگذار کرد و در نتیجه سودی کسب نکرد.

گروه گسترش نفت و گاز پارسیان طی این دوره تعدادی از سهام چند شرکت بورسی را با بهای تمام شده ۲ هزار و ۷۰ میلیارد و ۲۵۹ میلیون ریال خریداری کرد.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید