جمعه 10 فروردین 1403
خانهخبرخواندنی‌هاولیعهد سعودی صاحب گران‌ترین خانه جهان

ولیعهد سعودی صاحب گران‌ترین خانه جهان

ولیعهد سعودی برای خرید گران‌ترین خانه دنیا ۳۰۰ میلیون دلار پرداخت کرده است.


روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز فاش کرد که «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی برای خرید یک کاخ در فرانسه ۳۰۰ میلیون دلار پرداخت کرده است.

نیویورک تایمز همچنین نوشت که این خانه که «کاخ لویی چهاردهم» نام دارد، دو سال پیش و به قیمت ۳۰۰ میلیون دلار فروخته شده است. مجله «فرچون» نیز این کاخ را گران‌ترین خانه دنیا خوانده و در این باره نوشت که در آن زمان همه جزئیات مربوط به این خانه را در اختیار داشته است به جز هویت شخص خریدار این خانه که پنهان شده بود.

این کاخ بزرگ در حد فاصل کاخ ورسای و مارلی لو روی فرانسه واقع شده که زیربنای آن به ۵٠ هزار متر مربع می‌رسد.

این کاخ دارای  ١٠ سوئیت و یک اتاق پذیرایی بزرگ است. کاخ لویی چهاردهم دارای کتابخانه‌ای عظیم، یک انبار بزرگ شراب، دو سالن رقص و یک سینمای اختصاصی است. همچنین در زیرزمین آن یک دیسکو و یک آکواریوم نیز قرار دارد.

این کاخ یک زمین بازی اسکواش و دو استخر سر پوشیده و رو باز نیز دارد.

«بروس ریدل» تحلیلگر و نویسنده و یکی از اعضای سابق اطلاعات مرکزی «سی آی ای» در این‌باره گفت که محمد بن سلمان تلاش کرد تا چهره‌ای بسیار موفق از خود بسازد، وی اصلاح‌گر است، حداقل یک اصلاح‌گر اجتماعی است و فاسد نیست. افشای خرید این خانه از سوی وی اما ضربه جدی به این چهره وارد می‌کند.

روزنامه وال استریت ژورنال آمریکا چندی پیش نیز اعلام کرده بود که محمد بن سلمان یک تابلو متعلق به لئوناردو داوینچی را به مبلغ ۴۵۰ میلیون دلار و با یک واسطه که امیر بدر بن عبدالله بن محمد بن فرحان آل سعود بود خریداری کرده است.

رفتار محمد بن سلمان در خرید این کاخ و گران‌ترین تابلو نقاشی جهان همانند اصرار وی برای خرید یک کشتی تفریحی از یک ثروتمند روسی است که طی گذران تعطیلاتش در فرانسه آن را مشاهده کرده بود و بیش از ۵۰۰ میلیون دلار برای خرید آن پرداخت کرده است.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید