جمعه 10 فروردین 1403
خانهاسلایدر اصلیوفاداری مشتری، عامل اصلی موفقیت برندها

وفاداری مشتری، عامل اصلی موفقیت برندها

رئیس انجمن مدیریت اجرایی کشور گفت: در شرایطی که واردات کالاهای مشابه تولید داخل به راحتی در بازارهای مصرفی عرضه می‌شود، بنگاه‌های تولیدی باید حلقه مشتریان خود را محکم‌تر کرده تا نظر مشتریان داخلی، ابتدا به سمت و سوی کالاهای تولید ملی جلب شود. 

حسین وظیفه دوست رئیس انجمن مدیریت اجرایی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار رتبه‌آنلاین یکی از مسائل اصلی رقابت‌پذیری را ارائه خدمات پس از فروش به مشتریان دانست و گفت: یکی از مهم‌ترین عوامل کلیدی در موفقیت کسب‌وکار بنگاه‌های تولیدی، وجود فاکتور خدمات پس از فروش برای پشتیبانی از کالای تولیدی بوده بنابراین اگر مشتریان، نسبت به وجود این خدمات در خرید خود مطمئن باشند، رضایت‌مندی از کالا و برند نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

وی ادامه داد: در دنیای پیچیده رقابت‌پذیری در بازار، مشتریان و خرید آنها ثمره تمام زحمت بنگاه‌دار بوده ولذا تولیدکننده باید برای حفظ و رضایت مشتریان خود، خدمات جانبی محصولات را ارائه کند تا مشتریان نسبت به آن برند وفادار بمانند.

وظیفه دوست با اشاره به اینکه خدمات پس از فروش متنوع، باعث جلب رضایت مشتریان در تمام نقاط دنیا شده، تاکید کرد: وفاداری مشتریان به برند، مهم‌ترین سرمایه یک بنگاه‌دار و بهترین ابزار برای رقابتی نگاه‌داشتن محصولات یک بنگاه تولیدی در بازار است؛ بنگاه‌های تولیدی باید به سمت حفظ مشتریان خود به واسطه ارائه خدمات متنوعی همچون «خدمات پس از فروش»، «رفع مشکلات آنی»، «پاسخگویی صحیح» و …  گام بردارند.

رئیس انجمن مدیریت اجرایی کشور، شرایط بازار برای ماندگاری برندها را مطلوب ندانست و گفت: در شرایطی که واردات کالاهای مشابه تولید داخل به راحتی در بازارهای مصرفی عرضه می‌شود، بنگاه‌های تولیدی باید حلقه مشتریان خود را محکم‌تر کرده تا نظر مشتریان داخلی، ابتدا به سمت و سوی کالاهای تولید ملی جلب شود.

وی خاطرنشان کرد: اعتبار یک برند، سرمایه اصلی بنگاه‌دار بوده و برای حفظ سرمایه، بنگاه‌داران باید خوشنامی خود را در تمامی بخش‌های تولید از مواد اولیه تا خدمات پس از فروش حفظ کرده تا مانع از خروج مشتری از حلقه مشتریان خود شوند.

وظیفه دوست در پایان یادآورشد: ارائه خدمات پس از فروش مناسب و متناسب با نیازهای مشتریان از جمله عامل کلیدی و محوری برای بقا و سودآوری شرکت ها محسوب می شود از اینرو صنعتگران باید همواره به این مهم توجه جدی داشته باشند.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید