شنبه 1 اردیبهشت 1403
خانهتجارتاصناف و اتاق‌هاوزارت بازرگانی حامی صادرات باشد

وزارت بازرگانی حامی صادرات باشد


رئیس سابق کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی ایران گفت: وزارت بازرگانی باید به عنوان حامی بخش تجارت و صادرات عمل کند.

به گزارش رتبه آنلاین از ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی  در جلسه علنی امروز (چهارشنبه)، طرح تشکیل وزارت بازرگانی را تصویب کردند.

عدنان موسی‌پور – رئیس سابق کمیسیون توسعه صادرات اتاق بازرگانی ایران – در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با تشکیل وزارت بازرگانی و جدا شدن این بخش از وزارت صنعت، معدن و تجارت، اظهار کرد: بیشترین موضوعی که یک فعال اقتصادی از آن رنج می‌برد، تغییر مداوم شرایط اقتصادی است. اقتصاد ما فاقد یک ثبات است که فعال اقتصادی بتواند برای کسب‌و کار خود یک تصمیم بلندمدت بگیرد.

وی ادامه داد: در بحث وزارتخانه‌ که متولی حوزه کسب‌و کار، تجارت و از این دست است، یکبار ادغام می‌شود و بار دیگر جدا. به دور از درست یا نادرست بودن این تصمیم، آنچه که بیشتر حائز اهمیت است، این است که در اداره بخش بازرگانی تصمیمات دقیق، کارشناسی و درست گرفته شود.

وی با بیان اینکه تفاوتی نمی‌کند که اسم این وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت باشد یا وزارت بازرگانی یا وزارت تجارت، خاطرنشان کرد: آنچه که طی سال‌های اخیر شاهد آن بودیم، در حوزه تجارت در سال‌های اخیر بیشترین تعداد تصمیات علی‌الخصوص در حوزه صادرات گرفته شده است.

موسی‌پور تصریح کرد: اگر وزارت بازرگانی جدید که جدا و مستقل از وزارتخانه صمت شده است، بتواند جلوی روند تصمیات یک‌شبه و تغییرات را بگیرد و به عنوان حامی بخش تجارت و صادرات عمل کند، می‌توان گفت که این جدا شدن تصمیم درستی بوده است اما اگر روند سابق پیش گرفته شود، با تغییر یک اسم و جدا شدن یک بخش اتفاق ویژه‌ای رخ نخواهد داد.

عضو سابق اتاق بازرگانی ایران در پایان تاکید کرد: در واقع آنچه که اهمیت دارد، ” نتیجه ” است. نتیجه کار و عملکرد مهم است. جلساتی باید در این زمینه برگزار و تصمیاتی اتخاذ شود که بتواند از چالش‌ها و مشکلات حال حاضر جلوگیری کند. قطعا زمان نشان خواهد داد که طرح تشکیل وزارت بازرگانی، تصمیم درستی بوده یا خیر.

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید