جمعه 31 فروردین 1403
خانهخبرخواندنی‌هاورود وزیر تنهایی به افسردگی انگلیسی‌ها

ورود وزیر تنهایی به افسردگی انگلیسی‌ها

تنهایی و مشکلات بعد از آن به حدی کشور انگلیس را تحت تأثیر قرار می‌دهد که دولت آن تصمیم گرفته برای اولین بار در طول تاریخ، وزیری را به عنوان «وزیر تنهایی» منصوب کند.

به گزارش رتبه آنلاین از خبرگزاری فارس‌ ـ‌ شهین مردانی: کشورهای غربی یک دنیای آرمانی و زندگی عالی را به مردم سایر جهان معرفی می‌کنند تا سبک زندگی مردم در سراسر جهان را تغییر دهند و بتوانند بوسیله آن به اهداف استعماری خود دست یابند؛ اگرچه تلاش برای تغییر سبک زندگی مردم سایر جهان آنها را به اهدافشان نزدیک کرده ولی مردم کشور خودشان را هم تحت‌الشعاع قرار داده است؛ به گونه‌ای که آثار منفی طرح‌های آنها زندگی مردم کشورهای خودشان را به قهقرا کشانده است؛ نمونه بارز یکی از این کشورهای غربی انگلیس است.

در واقع تغییر سبک زندگی از سنتی به مدرن منجر شده تا مشکلات عدیده‌ای دامن جامعه انگلیس و دیگر کشورهای غربی را بگیرد.

* کاهش آمار ازدواج در پی انتخاب سبک زندگی مدرن 

سبک زندگی مدرن منجر شده تا آمار ازدواج به شدت در این کشور کاهش پیدا کند و زنان و مردان به این علت که نمی‌توانند پایبند زندگی زناشویی باشند، تصمیم بگیرند که تا پایان عمر تنها زندگی کنند؛ چرا که عدم پایبندی آنها منجر به طلاق پس از گذشت زمان کوتاهی از ازدواج می‌شود.

بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی سایت‌های انگلیسی، آمار ازدواج در این کشور با کاهش بی‌سابقه‌ای رو به رو بوده است؛ ضمن اینکه میانگین سنی ازدواج برای مردان 36 سالگی و برای زنان 34 سالگی است.

علاوه بر این، یک سایت دیگر گزارش داده است که بیش از 40 درصد از ازدواج‌های صورت گرفته به طلاق و جدایی ختم می‌شوند.

* حیوان خانگی انتخاب زنان انگلیس به عنوان همدم

زنان در کشور انگلیس داشتن حیوان خانگی نظیر سگ را به داشتن همسر در اولویت‌ می‌دانند، چرا که تشکیل خانواده و پایبندی به زندگی زناشویی از نظر آنها هیچ معنی نمی‌دهد و این پدیده در دهه اخیر بیش از هر زمان دیگری گسترش یافته است.

بر اساس داده‌های یک سایت آماری مبنی بر تعداد حیوان‌های خانگی در انگلیس، در سال 2017، 54 میلیون حیوان خانگی در کشور انگلیس وجود داشته که تعداد کثیری از آنها به منظور رفع تنهایی افراد در خانه‌های آنها حضور داشته‌اند.

*هم‌خانه جایگزین همسر

کاهش آمار ازدواج و رواج حیوان خانگی داشتن تنها بخش ناچیزی از مشکلات کشور انگلیس است؛ افزایش تعداد کسانی که ترجیح می‌دهند به جای همسر با هم‌خانه زندگی کنند نمونه بارزی از عدم پایبندی‌ها در جامعه انگلیس است که به وضوح در تمام شهرهای این کشور دیده می‌شود.

نتایج عدم پایبندی آنها به ازدواج، سوء استفاده از زنان، پایین آوردن مقام آنها و همچنین نادیده گرفتن آنها در حدیّ که هم‌خانه یک مرد بشوند ولی همسر نه ؛ موجب شده تا این کشوری که ادعای سبک زندگی مدرن و تحقق حقوق زنان دارد را تنهایی فرا گیرد.

* انتصاب وزیر تنهایی

تلاش کشورهای غربی برای تغییر سبک زندگی مردم سایر جهان به حدی برای خود آنها دردسر ساز بوده که گسترش تنهایی و مشکلات بعد از آن دولت انگلیس را مجبور می‌کند تا برای اولین بار در طول تاریخ وزیری را به عنوان «وزیر تنهایی» انتصاب و از وی درخواست کند تا مشکلات این افراد را پیگیری و برای بهبود حال آنها تلاش کند.

خانم «تریسی کراوچ» به‌ عنوان وزیر تنهایی منصوب شده است.

نخست‌وزیر انگلیس به صراحت اعلام کرده است که دولت این وزیر را برای رسیدگی به «واقعیت تلخ زندگی مدرن» انجام داده است.

ترزامی، نخست‌وزیر انگلیس با بیان اینکه قطعاً تنهایی نتیجه سبک غلط زندگی مدرن است،‌ اظهار داشت: تنهایی قشر وسیعی از جامعه را درگیر خود کرده است؛ به طوری‌که افراد مسن هم صحبت ندارند و وقتی کسی عزیزی را از دست می‌دهد، کسی که آرامش کند و به آینده امیدوارش کند را ندارد.

*خانواده‌گریزی در پی انتخاب سبک مدرن

سیاست‌مداران غربی باور دارند، سبک زندگی غربی انسان‌ها را در این کشور جامعه‌گریز و خانواده‌گریز بار آورده است و این در حالی است که تصویری که از خود و رفاه جامعه‌اش به دیگر کشورها ارائه می‌دهند، چیزی کاملاً متفاوت از واقعیت است.

* انزوای اجتماعی برابر با مرگ

«جوش» یک روانشناس بالینی در دانشگاه آلاباما می‌گوید: انزوای اجتماعی عین مرگ است و با شیوع بیماری‌های قلبی و سرطان ارتباط مستقیم دارد.

* تنهایی 9 میلیون و 544 نفر در کشور انگلیس

سال گذشته دولت انگلیس پس از مدت‌ها پژوهش ،گزارشی را منتشر کرد که واقعیت‌های نگران‌کننده‌ جامعه انگلیس را نمایان‌تر کرد؛ بر اساس داده‌های این گزارش 9 میلیون و 544 نفر از  جمعیت این کشور یعنی بالغ بر حدود 14 درصد جمعیت، همیشه تنها هستند؛‌ 3 میلیون و 600 هزار میانسال و سالمند از تنهایی به تلویزیون پناه می‌برند و شدت افسردگی در مردان به حدی است که از هر 10 نفر، یک نفر آنها نمی‌خواهد تنهایی خود را بپذیرد.

* تجویز بیش از 64 میلیون داروی ضدافسردگی

در سال 2016، 64 میلیون و 700 هزار نسخه دارویی ضد افسردگی در کشور انگلیس صادر شده که این رقم در مقایسه با 10 سال پیش با دو برابر افزایش روبه‌رو بوده است.

بر اساس آمار موجود، انگلیس به دلیل مسائل اجتماعی بیشترین مردم افسرده جهان را دارد.

* زنان مستعدتر از مردان برای افسردگی

داده‌های مرکز ملی آمار نشان می‌دهد، با توجه به اینکه زنان در مقام کم اهمیت‌تری نسبت به مردان قرار دارند و ظلم‌های متعددی به آنها می‌شود، بسیار بیشتر از مردان مستعد افسردگی هستند.

* اضطراب و افسردگی گریبانگیر بزرگسالان انگلیسی

بر اساس آمار همین اداره، دو سوم بزرگسالان در انگلیس مشکلات مرتبط با سلامت روحی و روانی از قبیل اضطراب و یا افسردگی را تجربه کرده‌اند و کمتر از یک پنجم بزرگسالان انگلیسی از سطح بالای بهداشت روانی برخوردارند.

* بحران خشونت جنسی در انگلیس

از ابتدای سال 2016 تا پایان آن، بیش از 202 هزار و 666 تعرض جنسی در انگلیس رخ داده است؛ به عبارت دیگر در هر هفته حدود 4 هزار نفر مورد تعرض جنسی قرار گرفته‎‌اند.

*افزایش 55 درصدی تعرض به زنان 

بر اساس داده‌های منتشر شده از یک گزارش، در سال 2016، شمار دختران و زنان زیر 25 سال که مورد آزار و خشونت جنسی قرار گرفته‌اند به نسبت سال 2015 با افزایش 55 درصدی مواجه بوده است.

به گفته دادستان انگلیس، خشونت علیه زنان و دختران بیشترین میزان ثبت شکایات را به خود اختصاص داده است؛ کارشناسان اجتماعی و مسئولین تعیین داده‌ها باور دارند، آمار و ارقام واقعی بسیار بیشتر از آنچه که منتشر شده است.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید