جمعه 10 فروردین 1403
خانهخبررویدادهاواکنش نوری المالکی به اتفاقات ورزشگاه کربلا

واکنش نوری المالکی به اتفاقات ورزشگاه کربلا


بسیاری از چهره‌های برجسته و شناخته شده عراق، اعتراض خود را نسبت به برگزاری مراسم افتتاحیه فوتبال غرب آسیا در ورزشگاه کربلا نشان دادند.

به گزارش رتبه آنلاین از ایسنا، واکنش‌ها به برگزاری مراسم افتتاحیه رقابت های فوتبال غرب آسیا در ورزشگاه کربلا همچنان ادامه دارد. حضور جویل سعاده ویلونیست لبنانی در مراسم افتتاحیه باعث اعتراض هایی شده و حتی باعث عذرخواهی فدراسیون فوتبال عراق و وزارت ورزش این کشور نیز شد.

نوری المالکی  نخست وزیر سابق عراق و رئیس حزب الدعوه عراق در این باره گفت: آنچه که در مراسم افتتاحیه رخ داد هتک قداست کربلا بود. به شدت چنین مراسمی را که با حضور موسیقی و رقص بود محکوم می‌کنیم. چنین چیزی باعث شد تا قداست شهر لکه دار شود.

علی الحزاعی روحانی عراقی هم با اشاره به شیوه رفتار ایرانی‌ها در برگزاری رقابت‌های فوتبالی گفت: ایرانی‌ها با برگزاری مراسم های خود آن هم با حجاب اسلامی زیباترین صحنه های ورزشی را به تصویر می‌کشند.

جمعه العطوانی مدیر مرکز پژوهش های استراتژیک افق هم در این باره گفت: حضور زنی بی حجاب در کربلا با همه ضوابط دینی در عراق مخالفت دارد.

بسیاری از شخصیت‌های عراقی در طی روزهای اخیر با اظهارنظرهایی پیرامون آنچه در افتتاحیه رقابت‌های فوتبال غرب آسیا در کربلا رخ داد واکنش نشان دادند. البته این واکنش‌ها در مقابل اظهارنظرهایی را نیز به همراه داشته که اتفاقات ورزشگاه کربلا را بخشی از برگزاری یک مراسم افتتاحیه عادی دانسته‌اند.

 

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید