جمعه 10 فروردین 1403
خانهاخبار روزواردات تلفن همراه از خودرو پیشی گرفت

واردات تلفن همراه از خودرو پیشی گرفت

بر اساس آمار گمرک ایران، طی فروردین ماه سال‌جاری تعداد ۲۴۹ هزار و ۱۵۴ دستگاه گوشی تلفن همراه به کشور وارد شد.

به گزارش رتبه آنلاین به نقل از گمرک ایران؛ در نخستین ماه سال‌جاری تعداد ۲۴۹ هزار و ۱۵۴ دستگاه گوشی تلفن همراه به  ارزش ۴۵ میلیون و ۴۱۴ هزار دلار وارد کشور شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر تعداد ۹۶ درصد و از حیث ارزش ۲۲۹ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

گفتنی است در فروردین ماه سال ۹۶ تعداد ۱۲۷ هزار و ۱۸ دستگاه گوشی تلفن همراه به ارزش ۱۳ میلیون و ۷۹۰ هزار دلار به کشور وارد شده بود؛ این در حالی است که طی فروردین ماه سال‌جاری تعداد یک هزار و ۳۴ دستگاه خودرو به ارزش ۲۳ میلیون و ۶۵۱ هزار دلار به کشور وارد شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر تعداد ۷۳ درصدی و از حیث ارزش ۷۷ درصد کاهش داشته است.

گمرک ایران به واردکنندگان گوشی تلفن همراه مسافری و تجاری هشدار داد تا در ثبت کد شناسه بین المللی (IMEI) گوشی ها در سامانه گمرک دقت کنند چرا که در صورت هر گونه مغایرت و اشتباه در ثبت این کد با مشخصات گوشی تلفن همراه امکان فعال سازی و رجیستری وجود نخواهد داشت .

بنابراین گزارش ؛ گمرک ایران بزرگترین بانک اطلاعات تجارت خارجی کشور را به کمک سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی در اختیار دارد . تمامی کالاهای خروجی از گمرکات سراسر کشور کد رهگیری دارند و اطلاعات کالاهای ورودی و خروجی از گمرکات کاملا شفاف و روشن است .

با استفاده از کد رهگیری می توان اطلاعات مربوط به شخص، کارت بازرگانی، کالای ورودی و خروجی و ارزش آن را بررسی کرد و حتی شماره کامیون، هویت راننده آن و اینکه کالا به چه انباری برده شده در سیستم ثبت شده و قابل‌کنترل است. مثلا گمرک بانک اطلاعاتی‌را ایجاد کرده که نشان می دهد در چه شهری، چقدر کالا از  کدام گمرک، در کدام ‌انبار تخلیه شده است.

 

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید