شنبه 1 اردیبهشت 1403
خانهاسلایدر اصلیهیچ برنامه‌ای برای حمایت اصناف در دستور نیست

هیچ برنامه‌ای برای حمایت اصناف در دستور نیست

حسن پور گفت: اصناف بالاترین سطح اشتغالزایی را در کشور دارند و باید با حمایت های همه جانبه موجبات پیشرفت این مجموعه را فراهم کرد.

شهباز حسن پور، رییس فراکسیون اصناف مجلس شورای اسلامی، در برنامه گفت و گوی اقتصادی رادیو گفت و گو در خصوص نقش آفرینی اصناف در اقتصاد ایران، گفت: یکی از اشتباهات مجلس و دولت گذشته در ادغام وزارتخانه بازرگانی بود و متاسفانه نمایندگان هفته گذشته به تفکیک این وزارتخانه رای ندادند.

وی افزود: نزدیک به ۲۰ درصد از تولید ناخالص ملی توسط اصناف صورت می گیرد، اما از کیکی که دولت برای اتاق های بازرگانی، تعاون، اصناف و بخش های خصوصی تعریف کرده است کمترین درصد آن به اصناف تعلق دارد.

رییس فراکسیون اصناف مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت هیچ گونه برنامه مشخصی را برای حمایت از اصناف در دستور کار قرار ندارد، گفت: در حال حاضر اصناف دچار مشکلات عدیده ای هستند و ما معتقدیم که دولت باید در تمامی تصمیم گیری ها و برنامه ریزی ها اصناف را بیش از بیش مورد توجه قرار دهد.

حسن پور ادامه داد: تنها ارگانی که امسال برای حمایت از اصناف گام برداشتند سازمان امور مالیاتی کشور بود. در این راستا تفاهم نامه ای منعقد شد که در آن افرادی که به صورت داوطلبانه مراجعه کرده و اظهارنامه مالیاتی تنظیم کنند نسبت به سال گذشته با ۵ درصد افزایش سقف معافیت مالیاتی روبرو خواهند شد.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر درمجلس شورای اسلامی بیان کرد: در مسائل بیمه ای و بانکی هنوز اصناف معضلاتی را با این ارگان ها دارند و باید توجه کرد که اصناف بالاترین سطح اشتغالزایی را در کشور دارند و باید با حمایت های همه جانبه در ارائه تسهیلات کم بهره و مسائل بیمه ای موجبات پیشرفت این مجموعه را فراهم کرد.

وی در ادامه توضیح داد: ما از دولت می خواهیم که بخش خصوصی را به معنای واقعی کلمه باورکند که در این راستا اتاق اصناف، اتاق بازرگانی و اتاق تعاون بتوانند در این شرایط اقتصادی نقش اساسی در عرصه اقتصاد ایفا کنند.

رییس فراکسیون اصناف مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که مجلس به عنوان بازوی نظارتی چگونه باید بین دولت و اصناف پیوند برقرار کند، تصریح کرد: مجموعه اتاق اصناف در اولین فرصت مسائل و موارد را به صورت مکتوب بنویسند و ما در فراکسیون با تشکیل جلسه درصدد رفع مشکلات آنها تلاش خواهیم کرد.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید