پنج‌شنبه 9 فروردین 1403
خانهخبراجتماعی و شهریهوای تهران تا سه‌شنبه سالم است

هوای تهران تا سه‌شنبه سالم است


گزارش‌ها نشان می‌دهد امروز، هوای تهران در شرایط سالم قرار دارد و با تداوم شرایط جوی نسبتا ناپایدار تا روز دوشنبه، انتظار می‌رود تا روز سه‌شنبه وضعیت کیفیت هوای اکثر مناطق شهر تهران در شرایط مطلوب قرار گیرد.

به گزارش رتبه آنلاین از ایسنا، بر اساس گزارش شرکت کنترل کیفیت هوا وابسته به شهرداری تهران، امروز ۲۱ بهمن شاخص هوای تهران ۸۷ و در شرایط سالم قرار دارد. این در شرایطی است که در ۲۴ ساعت گذشته شاخص هوا ۱۰۱ و برای گروه‌های حساس ناسالم گزارش شده بود.

آمار نشان می‌دهد تا به امروز تهرانی‌ها ۲۲ روز هوای پاک، ۲۴۶ روز هوای سالم و ۵۸ روز هوای ناسالم را تنفس کرده‌اند.

پیش بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا نشان دهنده افزایش میزان ناپایداری جوی در روز جاری (یکشنبه) نسبت به روز گذشته است و به تدریج در طول روز بر سرعت باد افزوده خواهد شد. همچنین برای برخی ساعات به ویژه بعدازظهر، وزش باد (با بزرگی بالاتر از ۵ متربرثانیه) از سمت نواحی غربی انتظار می‌رود که کاهش غلظت آلاینده‌های تجمع یافته در روزهای گذشته و به تبع آن بهبود کیفیت هوای پایتخت را به دنبال خواهد داشت.

آنطور که در این گزارش آمده است؛ این وضعیت جوی تا روز دوشنبه همچنان تداوم خواهد داشت و برای برخی ساعات وزش باد مؤثر (بزرگی بین ۳ تا ۵ متربرثانیه) و بارش پراکنده باران پیش بینی می‌شود.

بر اساس نتایج پیش بینی کیفیت هوا، با تداوم شرایط جوی نسبتاً ناپایدار تا روز دوشنبه، انتظار می‌رود وضعیت کیفیت هوای اکثر مناطق شهر تهران در شرایط مطلوب قرار گیرد. همچنین تا فردا دما روند کاهشی خواهد داشت. از طرف دیگر افزایش تدریجی میزان ناپایداری جوی که به طور معمول در طول روز با تابش خورشید و گرمای هوا شکل می‌گیرد و وزش باد مؤثر (با بزرگی بین ۳ تا ۵ متربرثانیه) در برخی ساعات در پراکندگی موقتی آلاینده‌ها مؤثر خواهد بود. این وضعیت جوی نسبتاً آرام تا روز چهارشنبه کمابیش ادامه خواهد داشت و فقط برخی ساعات همراه با وزش باد مؤثر خواهد بود. همچنین دما تا فردا روند افزایشی خواهد داشت.

بنا براعلام شهرنوشت، طبق نتایج پیش بینی کیفیت هوا، انتظار می‌رود با تداوم شرایط جوی نسبتاً پایدار تا روز چهارشنبه، به تدریج وضعیت کیفیت هوای بیشتر مناطق شهر تهران در آستانه شرایط نامطلوب به ویژه برای گروه‌های حساس قرار گیرد.

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید