جمعه 10 فروردین 1403
خانهخبراقتصادیهواپیمای ساخت ایران صادر می‌شود

هواپیمای ساخت ایران صادر می‌شود

مدیرعامل سازمان صنایع هوایی نیروهای مسلح از صادرات هواپیماهای صددرصد ایرانی به خارج از کشور در نهمین نمایشگاه صنعت هوایی در کیش خبر داد.
به گزارش رتبه آنلاین از جهان نيوز، امیر سرتیپ ستاد عبدالکریم بنی‌طرفی در نهمین نمایشگاه هوایی کیش از صادرات برخی از تجهیزات و محصولات هوانوردی به کشورهای طرف قرارداد خبر داد.

وی ارائه دستاوردها و ایجاد امکان همکاری بین کشورهای خارجی با شرکت‌های داخل کشور و معرفی خدمات و تجهیزات ارائه شده به ایرلاین‌های داخلی را از اهداف برگزاری این نمایشگاه اعلام کرد.

وی گفت: شرکت‌هایی از کشور چین،‌ آلمان، ایتالیا، روسیه، اندونزی، پاکستان و آذربایجان در این نمایشگاه شرکت کرده و برنامه‌های مشترک پروازی را به نمایش خواهند گذاشت.

معاون وزیر دفاع با اشاره به انعقاد قراردادهایی با سه کشور چین، روسیه و اندونزی در خصوص صادرات تجهیزات صنایع هوایی گفت: در نمایشگاه دهم ما نخستین سفارشات برای هواپیمای آموزشی‌مان را از کشورهای خارجی خواهیم گرفت.
به گزارش خبرنگار کیهان از کیش، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح که برای افتتاح نمایشگاه هوایی و هوانوردی به جزیره کیش سفر کرده است از مراکز نظامی و انتظامی این منطقه دیدن کرد.

امیر حاتمی در ادامه این بازدید در شناور دریابانی نیروی انتظامی جزیره کیش در آب‌های منطقه حضور یافت و با گشت دریایی از نزدیک در جریان فعالیت‌های دریابانی قرار گرفت.

این گزارش حاکی است در این نمایشگاه هوایی و هوانوردی 3 فروند هواپیمای اف 14 نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بر فراز خلیج فارس به نمایش هوایی خواهند پرداخت. پرواز میگ 29، سوخو 23 و ده‌ها پرنده مختلف از دیگر برنامه‌های نمایش ایرشو در جزیره کیش است.

نهمین نمایشگاه صنایع هوایی و هوانوردی کیش از 5 تا 8 آذرماه جاری در جزیره کیش برگزار شده است.
در حاشیه نهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع هوایی و هوانوردی از سه طرح صنعت هوایی کشور در جزیره کیش رونمایی خواهد شد.

رونمایی از فناوری lap joint، بالگرد 212 اورژانس و محفظه احتراق موتور فوکر 100 در حاشیه نهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع هوایی و هوانوردی انجام می‌شود.

فناوری lap joint دستیابی به فناوری اتصال و جوشکاری لبه به لبه است.
بالگرد 212 اورژانس ساخته شده توسط متخصصان هوایی مخصوص حمل بیمار و تجهیزات پزشکی است. این بالگرد قابلیت حمل چند برانکارد و سیستم‌های احیا(cpr) بیمار را دارد.

منبع: کیهان

اخبار مرتبط

بیشترین بازدید