جمعه 10 فروردین 1403
خانهخبراجتماعی و شهریهنگ کنگ، بهترین شهر جهان برای بازدیدهای بین المللی

هنگ کنگ، بهترین شهر جهان برای بازدیدهای بین المللی

کارشناسان صنعت گردشگری معتقدند که هنگ کنگ با وجود مسافران بین المللی و به رغم روابط تیره و تار با چین، پرجمعیت ترین شهر جهان باقی خواهد ماند.

به گزارش رتبه آنلاین، شرکت تحقیقات بازار یورومانیتور اینترنشنال، گزارشی در مورد 100 مقصد برتر گردشگری با توجه به رشد گردشگران آسیایی تهیه کرده است و می گوید: انتظار می رود امسال 25.7 میلیون گردشگر به هنگ کنگ وارد شوند.

این رقم در مقایسه با سال 2016، 3.2 درصد کاهش داشته که عمدتا به دلیل افزایش تنش ها با چین در سال جاری بوده است. چرا که پکن در تلاش است تا کنترلش بر قلمروها را بیشتر کند.

براساس گزارش اتاق بازرگانی تهران، یورومانیتور انتظار دارد که این رکود کوتاه مدت باشد و دوباره از سال آینده رشد آغاز شود و ورودی ها به هنگ کنگ تا سال 2025 به 45 میلیون نفر برسد.

برخلاف هنک کنگ، بانکوک، پایتخت تایلند امسال با افزایش ورودی ها رو به رو شد که به دلیل تورهای گردشگری از چین بوده است. انتظار می رود ورودی به این شهر در سال 2017، 9.5 درصد رشد کند و به 21.3 میلیون نفر برسد که به این ترتیب جلوتر از لندن قرار خواهد گرفت. لندن در جایگاه سوم این لیست قرار دارد و میزان ورودی به آن 19.8 میلیون نفر است.

بازدید از لندن در سال 2017، 3.4 درصد افزایش خواهد داشت که عمدتا به دلیل کاهش 15 درصد ارزش پوند از زمان رای گیری برگزیت و ترک اتحادیه در سال گذشته بوده است.

کارولین برمنر، رییس بخش سفر یورومانیتور می گوید: کاهش ارزش پول برای گردشگران به بریتانیا یک مزیت محسوب می شود.

 

با این حال یورومانیتور هشدار می دهد که ماجرای برگزیت ممکن است به زودی بعد از اینکه بریتانیا در ماه مارس 2019 رسما در اتحادیه خارج شود، پایان بپذیرد و موقعیت لندن را در صنعت مالی و هاب استارت آپی و کسب و کار تضعیف کند.

این شرکت تحقیقاتی می گوید: در هفت سال آینده لندن به رتبه پایین تر از شش نزول پیدا خواهد کرد که به دلیل افزایش سفر به شهرهای آسیایی خواهد بود.

یورومانیتور انتظار دارد که 47 شهر آسیایی تا سال 2025، در میان 100 مقصد برتر گردشگری قرار بگیرند. در حال حاضر 41 شهر در این رتبه بندی حضور دارند و در سال 2010، تنها 34 شهر در این محدود قرار داشتند.

ووتر جریتز، تحلیل گر ارشد سفر یورومانیتور و نویسنده این گزارش می گوید: تاثیر سفر بین آسیایی که عمدتا از طریق چین رخ می دهد را نمی توان دست کم گرفت. آسیا و اقیانوسیه، در چشم انداز سفر در طول دهه گذشته تغییراتی ایجاد کرده اند که انتظار می رود این روند همچنان در دهه آتی ادامه پیدا کند.

در جایی دیگر، این نظرسنجی نشان می دهد که حملات ترویستی در شهر ها تاثیرات متنوعی داشته است. در حالی که این حملات در سال جاری در استانبول باعث کاهش 5.8 درصدی گردشگر شده است، در شهرهایی مانند لندن، پاریس و بارسلونا اثرات ماندگار چندانی نداشته است. میزان گردشگر ورود به استانبول به 9.2 میلیون نفر رسیده است.

این گزارش نشان می دهد بسیاری از گردشگرانی که به استانبول و دیگر مقاصد کنار دریای مدیترانه مانند تونس و مصر که تحت تاثیر حملات تروریستی قرار گرفته اند، می رفتند حالا به یونان و ایتالیا که «نسبتا آرام و پایدار» است رفته اند.

یونان برای یک سال رکورد زده است و سریع ترین رشد را در لیست 100 شهر برتر گردشگری داشته است. این شهر با افزایش 11.2 درصدی ورود گردشگر در سال جاری بیش از 3 میلیون نفر را میزبانی کرده است. آتن، پایتخت یونان هم از رونق برخودار بوده و 10 درصد رشد داشته است.

برای یونان افزایش بازدیدکننده ها با توجه به بحران بدهی ها در سال های اخیر بسیار مهم است. شورای جهانی سفر و گردشگری برآورد کرده است که گردشگری در سال 2017، 6.9 درصد به اقتصاد یونان کمک کرده و تقریبا از یک میلیون شغل حمایت می کند.

شهر برتر امریکا در این لیست، نیویورک است. این شهر بعد از افزایش 3.6 درصد ورودی گردشگر در سال 2017 جایگاه هشتم را حفظ کرده است.

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید