شنبه 1 اردیبهشت 1403
خانهاسلایدر اصلیهند و تایلند بزرگترین صادرکنندگان برنج دنیا

هند و تایلند بزرگترین صادرکنندگان برنج دنیا

برنج یکی از اصلی ترین و مهمترین محصولات غذایی در دنیا است ولی این ماده اصلی غذایی  ضمن تامین غذا برای مردم، درآمد زیادی را هم نصیب کشورهای فعال در عرصه تولید و صادرات آن می کند. در واقع برنج را می‌توان یکی از محصولات کشاورزی تجاری در دنیا دانست که کشورهای زیادی از کشت و صادرات آن درآمد کسب می کنند.

به گزارش رتبه آنلاین به نقل از سایت worldexport، در سال ۲۰۱۶ میلادی ارزش صادرات برنج در دنیا برابر با ۱۹.۹ هزار میلیارد دلار بود که نسبت به سال ۲۰۱۲ میلادی۱۶.۷ درصد تنزل یافته است. در سال ۲۰۱۲ میلادی ارزش صادرات برنج در دنیا برابر با ۲۳.۹ میلیارد دلار بوده است. حال سوال این است که کدام کشورها بیشترین سهم را در صادرات برنج دارند و کدام کشورها بیشترین درآمد را از این محل کسب می‌کنند.

در سال ۲۰۱۶ ،هند بیشترین درآمد را از صادرات برنج کسب کرد. در این سال ارزش صادرات برنج از کشور هند برابر با ۵.۳ میلیارد دلار بود و این کشور ۲۶.۷ درصد از بازار صادرات برنج دنیا را در اختیار داشت. دومین کشور بزرگ صادر کننده برنج در دنیا، کشور تایلند است  که در سال ۲۰۱۶ ارزش صادرات برنج از این کشور برابر با ۴.۴ میلیارد دلار بوده است .

امریکا سومین کشور صادرکننده برنج  در  دنیا است که ارزش صادرات برنج از این کشور برابر با ۱.۹  میلیارد دلار بود. کشورهای پاکستان و ویتنام در این رده‌بندی در جایگاه چهارم و پنجم قرار داشتند و کشورهای ایتالیا و میانمار و اوروگویه در جایگاه بعدی قرار داشتند. در سال ۲۰۱۶ میلادی  کشورهای چین و کامبوج نهمین و دهمین کشور صادرکننده برنج در دنیا بودند و ارزش صادرات برنج از این  کشورها به ترتیب برابر با ۳۷۸.۸ میلیون دلار و ۳۰۵.۹ میلیون دلار بود.

بزرگترین صادرکنندگان برنج در دنیا
رتبهنام کشورارزش صادرات برنج
۱هند۵.۳ میلیارد دلار
۲تایلند۴.۴ میلیارد دلار
۳امریکا۱.۹ میلیارد دلار
۴پاکستان۱.۷میلیارد دلار
۵ویتنام۱.۶ میلیارد دلار
۶ایتالیا۵۶۵ میلیون دلار
۷میانمار۴۳۸.۹ میلیون دلار
۸اوروگویه۴۱۳.۹ میلیون دلار
۹چین۳۷۸.۸ میلیون دلار
۱۰کامبوج۳۰۵.۹ میلیون دلار
اخبار مرتبط

بیشترین بازدید