شنبه 1 اردیبهشت 1403
خانهخبراقتصادیهند متقاضی اول انرژی جهان خواهد شد

هند متقاضی اول انرژی جهان خواهد شد

 به گفته اوپک، هند برای اقتصاد حال حاضر و آینده خود تا سال 2040 بیش از هرکشور دیگری به انرژی نیاز دارد. این اولین بار است که هند در صدر تقاضای انرژی در جهان قرار گرفته است.

به گزارش رتبه آنلاین به نقل از پایگاه خبری اتاق تهران،در حالی که هند دست بالا را به دست آورده است، اما این تغییرات بیشتر به چین مربوط می شود. اوپک در اظهارنظر جهانی خود برای سال 2040 گفت: این تغییر بیشتر نتیجه تجدیدنظرهای پیشین چین است تا چشم انداز مثبت برای هند.

چین ممکن است بزرگترین آلاینده کره زمین باشد، اما بیش از دیگر کشورها برنامه های انرژی تجدیدپذیر را پیش می برد. همانطور که ترامپ ادعا می کند امریکا خارج از پیمان تغییرات اقلیمی پاریس است، پکن صدها میلیارد دلار سرمایه گذاری می کند و در حال ایجاد میلیون ها شغل در انرژی تمیز است.

چین مزارع خورشیدی و بادی بزرگی ساخته است که به رشد صنایع بزرگ و فروش محصولات او در سراسر جهان کمک می کند.

آلوین لین، مدیر سیاست انرژی در شورای دفاع از منابع طبیعی مستقر در پکن می گوید: حتی با اینکه چین زمانی سلطان زغال سنگ بود، اما حالا دولت فرصت های اقتصادی آینده و انرژی های پاک را به رسمیت شناخته است.

طبق گزارش سالانه آژانس بین المللی انرژی تجدیدپذیر، بیش از 2.5 میلیون نفر در نیروگاه های خورشیدی چین کار می کنند. این میزان در مقایسه با 260 هزار نفر در ایالات متحده امریکاست.

در حالی که ترامپ وعده داده است معدنچیان زغال سنگ امریکا را سرکارهایشان بازمی گرداند، چین در جهت مخالف حرکت می کند.

 پیش بینی می شود که چین به انرژی کمتری نسبت به گذشته نیاز داشته باشد، چرا که دولت در حال حرکت به سمت منابع تجدیدپذیر است.

این کشور به عنوان بزرگترین آلاینده جهان، کمپین هایی برای بستن چندین معدن زغال سنگ و محدود کردن موارد جدید ایجاد کرده است.

چین همچنین برای دریافت 20 درصد کل انرژی خود از منابع پاک تا سال 2030 متعهد شده است. او باید بهره وری را بهبود بخشد.

اوپک می گوید: سیگنال ها و اقدامات خاصی توسط دولت چین انجام شده است. دولت تلاش های زیادی برای مبارزه با مشکلات آلودگی داخلی، کمک برای کاهش انتشار جهانی و استفاده بهینه از انرژی انجام داده است.

هند هم اهداف بلندپروازانه ای در استفاده از انرژی های تجدید پذیر را تعیین کرده است. اما هنوز هم تا حدی زیادی به سوخت های کثیف مانند زغال سنگ وابسته است. اوپک می گوید تقاضا برای زغال سنگ باقی خواهد ماند.

تقریبا 70 درصد آشپزخانه های هند با کوره های خاکی اولیه و با هیزم و کود حیوانی کار می کند که موجب بیماری های مختلف و یکی از آلوده ترین کشورهای سیاره زمین شده است.

چین و هند در میان چندین کشوری قرار گرفته اند که قرار است اتومبیل های گازی و دیزلی را تا دو دهه آینده از میدان خارج کنند.

با این حال اوپک می گوید: آنها تنها بخشی از تقاضای خود برای انرژی را کاهش خواهند داد.

منبع: سی ان ان مانی

اخبار مرتبط

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیشترین بازدید